دوشنبه 21 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: ايران در سه دهه آينده جزء ۱۰ کشور برتر اقتصادی می‌شود

روحانی با اشاره به اينکه عليرغم ندای مخالفت برخی، در حال توافق با شرکتهای اقتصادی بزرگ بين المللی هستيم، گفت: در سه دهه آينده ايران جزء ده کشور اقتصادی برتر دنيا می شود.

به گزارش خبرنگار دولت مهر، حسن روحانی رئيس جمهور کشورمان عصر امروز دوشنبه در جمع سفرا و نمايندگان خارجی مقيم تهران با اشاره به اوضاع سوريه گفت: بايد همه کمک کنيد تا برای آينده سوريه فقط و فقط مردم سوريه تصميم بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه صلح و امنيت منطقه در جهان جزء اهداف مهم اين دولت است، افزود: اين دولت معتقد است همه ملتها بايد از مواهب علم و فناوری در مسير صلح آميز استفاده کنند، انحصار فناوری در اختيار تعدادی از کشورها و محروم کردن ديگران از آن مفيد نبوده و غير قانونی است.

رئيس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران حق خود می داند که از فناوری صلح آميز هسته ای برخوردار باشد؛ ما اتم را برای صلح می خواهيم نه مثل بعضی ديگر که برای جنگ می خواهند.

روحانی گفت: اين دولت با کمال جديت برای اعتماد سازی بيشتر و افکار عمومی جهان با ۱+۵ مذاکرات مجدانه ای را انجام داد.

وی افزود: دولت و ملت ايران حسن نيت خود را با وضوح نشان داد، خوشحاليم که در سوم آذر سال ۹۲ ايران با ۱+۵ توانست در چارچوب يک برنامه مشترک به تفاهم دست پيدا کرده و با تلاش مجدانه اين موفقيت بدست آمد که در ۳۰ دی ماه ۹۲ اين توافق اجرايی شود و اکنون برای ۲۸ بهمن امسال جمهوری اسلامی ايران، مسئولين مذاکره و وزارت خارجه آماده است با ۱+۵ برای دستيابی به توافق جامع وارد مذاکره شود.

رئيس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران در اين راستا جدی است همانطور که در قدم اول جدی بوديم، درهای کشور ما به روی آژانس باز است؛ آژانس بعد از هزاران ساعت بازرسی همانطور که شورای حکام در نوامبر ۲۰۱۴ اعلام کرده که هيچ گونه انحرافی در برنامه هسته ای ايران ايجاد نشده اعلام کرد: که هيچ انحرافی در برنامه هسته ای ما مشاهده نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران همچنان آماده است درهای خود را در چارچوب توافقات بين المللی به روی آژانس باز بگذارد.

روحانی با اشاره به اينکه ما هيچ گاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ايم، گفت: ما خود کشوری هستيم که قربانی سلاح هسته ای شده ايم.

وی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی ايران در زمينه اقتصادی آمادگی دارد که با همه کشورهای علاقه مند به سرمايه گذاری در ايران که دارای منابع قوی و جوانان تحصيل کرده است همکاری کند، گفت: ما آماده همکاری و حضور کمپانی ها و شرکتهای بزرگ در ايران هستيم.

رئيس قوه مجريه ادامه داد: در جمهوری اسلامی ايران زمينه های اقتصادی فراوانی وجود دارد اين ظرفيت در ايران وجود دارد که در سه دهه آينده جزء ده کشور برتر اقتصادی دنيا قرار گيرد و امروز ما برای اين کار آمادگی کامل داريم عليرغم ندای مخالف برخی، ما در حال توافق برخی شرکتهای بزرگ بين المللی هستيم که آثار آن را بعدا خواهيد ديد.

روحانی گفت: آماده ايم تا در يک تعامل سازنده با همه کشورهای جهان شاهد شرايط بهتری در جهان باشيم.

وی افزود: ايران به خاطر جايگاه ژئوپولتيک می تواند محور عبور شبکه های مختلف از جمله آبی، برقی، فيبر نوری، ريلی و جاده ای باشد ما می توانيم مرکزی برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب جهان باشيم.

رئيس جمهور در پايان خطاب به سفيران گفت : از همه دولتهای متبوع شما سپاسگزاری می کنيم به خاطر رای مثبت به پيشنهاد جمهوری اسلامی ايران در زمينه مقابله با خشونت و افراطی گری و اميدوارم در عمل دست به دست هم داده و شاهد جامعه ای عاری از خشونت، شاهد شرايط اقتصادی و فرهنگی بهتر و تماس بهتر دولتها و ملتها باشيم؛ پيام حسن نيت و اراده ملت ايران برای روابط نزديک با دولتها و ملتها را به کشور خود منتقل بفرماييد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016