سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: در چند هفته اخير بيش از ۱۰۰ شرکت اروپايی به ايران سفر کرده‌اند

رئيس‌جمهور اظهار کرد: انتخابات اخير رياست جمهوری و آراء گسترده مردم، فضای جديدی را در جهان برای توسعه همکاری‌ها با ايران ايجاد کرده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی در ديدار وزير امور خارجه سوئد با اشاره به اينکه "بين ايران و اروپا روابط قوی و بسيار سنتی و ديرين وجود داشته است"، گفت: روابط اقتصادی ما پس از توافق اوليه با بسياری از کشورهای اروپايی شروع شده و اين روابط با شکلی کاملا جديد در حال توسعه يافتن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در چند هفته اخير بيش از يکصد شرکت اروپايی به ايران سفر کرده و در حال مذاکره با طرف‌های ايرانی خود هستند، ما بر همين مبنا می‌توانيم روابط اقتصاديمان را با سوئد توسعه دهيم و بخش‌های خصوصی دو کشور در همه زمينه‌ها فعال شوند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه "ما متعهد به ان.پی.تی هستيم و تمامی اقدامات ما تحت نظارت آژانس بوده است و به تعبير آژانس تاکنون هيچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ايران مشاهده نشده است"، گفت: لذا در ذهن مردم ايران در خصوص استاندارد دوگانه اروپا در زمينه مسأله هسته‌ای اين سوال پديد آمده است که چرا برخی از کشورها برخلاف قوانين بين‌المللی و تجارت آزاد اقدام به تحريم‌های يکجانبه می‌کنند.

روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای ايران و ۱+۵، اظهار کرد: ما کاملا برای مذاکرات در مرحله نهايی و حصول توافق آمادگی داريم و چنانچه طرف مقابل جدی و صادق باشد امکان رسيدن به توافق در کوتاه مدت وجود دارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه "حضور ايرانيان در سوئد فرصت مغتنمی برای روابط فرهنگی و توسعه همکاری‌ها ميان دو کشور است"، گفت: در فضای جديد بوجود آمده سفر ايرانيان خارج از کشور به ايران گسترش يافته و سرمايه‌گذاری‌های مشترک نيز توسعه يافته است.

وزير خارجه سوئد: اکنون زمان تحريم‌های تخريبی نيست، زمان ديپلماسی سازنده است

در اين ديدار وزير خارجه سوئد نيز با ابراز خرسندی از فضای جديد بوجود آمده پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، گفت: برای ما ايران کشور بسيار مهمی است. ايران و سوئد از روابط حسنه و ديرينه‌ای برخوردارند. ما روابط اقتصادی قوی داريم و اميدواری زيادی در جامعه جهانی پس از شنيدن سخنرانی‌های جنابعالی ايجاد شده است.

کارل بيلت افزود: با انتخاب شما فضای جديدی در دنيا ايجاد شده است و رفت و آمدهای فزاينده هیأت‌ها نشان‌دهنده اين فضای جديد است. اميدوارم دو کشور بتوانند در اين فضای جديد شاهد توسعه همکاری‌های اقتصادی گسترده باشند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی از مخالفان توافق هسته‌ای ايران و قدرت های جهانی گفت: اکنون زمان تحريم‌های تخريبی نيست بلکه زمان ديپلماسی سازنده است. متأسفانه تندروهايی در دو طرف هستند که برنامه‌های خود را دارند، اما ما در سوئد با صدای بلند گفته‌ايم که تحريم‌ها، راه حل نيستند و بايد از ديپلماسی استفاده کرد.

وزير امور خارجه سوئد در پايان اظهار کرد: حسن نيت کافی هر دو طرف می‌تواند شکاف بی‌اعتمادی ميان ايران و غرب را برطرف کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016