چهارشنبه 16 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور روحانی به وزير کار برای سامان‌دهی توزيع سبد کالا

فارس ـ سخنگوی دولت با اشاره به مشکلات به وجود آمده در توزيع سبد کالا گفت: رئيس‌جمهور امروز با هدف ساماندهی وضع موجود به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموريت داد مسئوليت وحدت مديريت توزيع سبد کالا را به عهده بگيرد.

kotakZanKala3.JPG
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری خود پس از جلسه هيات دولت گفت: در جلسه امروز هيئت دولت نخست گزارشی از مشکلات بارش برف در استان‌های شمالی کشور دريافت شد و با توجه به تأکيد بر حضور مسئولان در اين استان‌ها اکنون وزيران نيرو و راه و شهرسازی در اين منطقه هستند تا امدادرسانی به مردم را بررسی کنند.

وی افزود: با توجه به تشکيل ستاد مديريت بحران از ديروز، وزير کشور گزارشی ارائه کرد که اين گزارش حاکی از بروز مشکلات فراوان برای مردم در عبور و مرور و خسارت‌هايی در بخش‌های کشاورزی، دامداری و حتی واحدهای مسکونی است که نياز به مساعدت و همراهی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبخت گفت: رئيس جمهور از همه دستگاه های اجرايی، نيروهای مسلح و قشرهای مختلف مردم درخصوص امدادرسانی در اين دو استان شمالی قدردانی کرد که با همکاری و همياری ارزنده خود توانستند از اين مشکلات بکاهند.

kotakZanKala7.JPG

سخنگوی دولت افزود: رئيس جمهور همچنين از استان های همجوار گيلان و مازندران به عنوان استان های معين به علت مشارکت در امدادرسانی قدردانی و تأکيد ويژه کرد که همه دستگاه‌های اجرايی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به ويژه تأمين آب، برق و گاز فعاليت مجدانه کنند.

وی گفت:‌ وزير نفت نيز در جلسه امروز گزارشی درباره نحوه گازرسانی به اين مناطق ارائه کرد.

نوبخت پيش بينی کرد با توجه به اين همکاری بسيار مجدانه امدادرسانی به استان های شمالی تا يکی دو روز آينده به پايان برسد و مرحله دوم يعنی جبران خسارت‌های وارد شده به بناها و تأسيسات آغاز شود.

وی افزود: از ابتدای اين حادثه استانداران گيلان و مازندران به طور مستقيم با مرکز در تماس بودند و بنده نيز از نيمه شب همان شب با و استاندار و مسئولان ذی‌ربط ارتباط داشتم.

سخنگوی دولت گفت: معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری موظف شد از همان ابتدا برای تأمين اعتبارات مورد نياز دو استان برای جبران خسارت‌ها در مرحله نخست و امدادرسانی اعلام آمادگی کند.

نوبخت افزود: همچنين اين معاونت برای بازتأمين منابع مالی مورد نياز برای جبران خسارت‌ها موظف شد پس از گردآوری اطلاعات مربوط به خسارت‌ها اين منابع را برای جبران خسارت‌های وارد شده به مردم و بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در اختيار قرار دهد که اين کار صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت گفت: قرار شد حضور مسئولان کشوری در جمع مردم استمرار يابد تا در فرصت کوتاه، برای جبران خسارت‌ها اقدام شود.

وی افزود:‌ البته اين نزولات آسمانی رحمت الهی است که نگرانی ما را در خصوص کمبود منابع آبی تا حدی برطرف کرد اما خسارت‌هايی نيز وارد شد که بايد برای جبران آن تدبير کرد.

آسيب شناسی توزيع سبد کالا در جلسه هيئت دولت

سخنگوی دولت گفت: طرح توزيع سبد کالا در عمل و اجرا با مشکلاتی روبه‌رو شد که برای رفع اين مشکلات مقرر شد وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای وحدت مديريت ميان دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشکلات را شناسايی کند و به کمک ساير دستگاه‌ها به يک وحدت مديريت برسيم.

محمدباقر نوبخت افزود: آقای رئيس جمهور امروز با هدف سازماندهی به وضع موجود به آقای ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموريت داد تا مسئوليت وحدت مديريت توزيع سبد کالا را به عهده بگيرد.

سخنگوی دولت در عين حال از مردم شريف و بافرهنگ کشور خواست تا با مسئولان در اين زمينه مساعدت کنند.

وی از دريافت کنندگان سبدکالا خواست تا در فروشگاه‌های عرضه اين سبد کالا با تأنی حضور پيدا کنند.

سخنگوی دولت تصريح کرد: هدف اين است که جامعه هدف گسترش پيدا کند و افزايش جمعيت دريافت‌کنندگان سبد کالا قطعاً مديريت بهتری می خواهد و برای دولت به هيچ وجه پذيرفتنی نيست که در روند توسعه، عده‌ای زير چرخ توسعه آسيب ببينند.

وی افزود: قبول داريم که توزيع مرحله اول سبد کالا کاستی‌هايی داشت که اميدواريم در مرحله بعد اين کاستی‌ها برطرف شود.

سخنگوی دولت در عين حال از رسانه‌ها که مشکلات را منعکس کردند تشکر کرد و گفت: از برخی رسانه‌هايی که بيش‌نمايی کردند انتظار داريم تا در جهت واقعيت گويی حرکت کنند.

نوبخت همچنين گفت: امروز در جلسه هيئت دولت موضوع ديگری که در دستور کار بود بحث هوا و سلامت بود و تاکيد شد با توجه به آلودگی در شهرهای بزرگ تدبير و برنامه ريزی صورت گيرد تا آلاينده ها کاهش پيدا کنند.

سخنگوی دولت علاوه بر اين در پاسخ به اين پرسش که آيا دولت قصد دارد در مرحله دوم هدفمندی يارانه ها تغييری صورت دهد؟ گفت: تبصره ای که به عنوان هدفمندی يارانه ها و پس از مشورت نمايندگان به صحن علنی ارائه شد دقيقاً همان متن و ساختاری را داشت که در تبصره سال جاری وجود دارد منتها موقعی که اعداد تغيير کرد بحث هايی مطرح شد اما انتظار دولت اين بود که مجلس آن را تأييد کند تا راه برای اجرای آن باز شود چرا که هر روز تأخير در اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها خسارت‌هايی متوجه کشور خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016