سه شنبه 22 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران از ساخت سانتريفيوژهايی با قدرت ١۵ برابر نسل اول خبر داد

در حالی که بر اساس توافق ژنو، ايران اجازه ندارد تعداد سانتريفيوژهای خود را در دو مرکز اتمی "نطنز" و "فوردو" افزايش دهد، رييس سازمان انرژی اتمی اين کشور از راه‌اندازی سانتريفيوژهای جديدی خبر داد که نسبت به نسل قبلی خود ١۵ برابر قدرت بيشتری دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو بين المللی فرانسه ـ علی اکبر صالحی، رييس سازمان اتمی ايران، امروز در مرکز آموزش‌های هوايی نيروی هوايی ارتش اين کشور گفت: «محققان ما سانتريفيوژهای را رونمايی کردند که هر کدام از آنها ١۵ برابر نسل قبلی قدرت دارد.»

وی اضافه کرد: «غربی ها از اين اقدام غافلگير شدند و ما با اشاره به حق تحقيق و توسعه در توافقنامه، با منطق اين فعاليت را جا انداختيم.»

به گفته رييس سازمان اتمی ايران، در توافق‌نامه ژنو «به روشنی» موضوع «تحقيق و توسعه» در زمينه فعاليت‌های هسته‌ای ايران گنجانده شده است و اين کشور در اين زمينه «هيچ قيدی و شرطی» ندارد.

خبرگزاری فرانسه، امروز از تهران گزارش داد که ايران اکنون بيش از ١٩ هزار سانتريفيوژ دارد که نزديک به ١٠هزار آنها نسل اول و فعال است و هزار سانتريفيوژ نسل دوم آن که ٣ تا ۵ برابر قدرتمندتر از نسل اول است، هنوز فعال نشده است.

علی اکبر صالحی درباره کيفيت سانتريفيوژهای جديد ايران گفت: «يکی از کاربردهای اين سانتريفيوژها که سرعت خطی آن ۷۰۰ متر بر ثانيه و يا ۶۰ هزار دور در دقيقه است، جداسازی پلاسمای خون است.»

به گفته رييس سازمان اتمی ايران، قرار است که اين سانتريفيوژها تا دو سه ماه آينده در «مرکز پژوهش‌های رازی» در شهر کرج نصب و راه اندازی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016