پنجشنبه 17 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران به خاطر غرب،طرح نيروگاه اراک را تغيير می دهد

• اين اولين پيشنهادی است که از سوی يک مقام رسمی ايران(علی اکبر صالحی) برای ايجاد تغيير در نيروگاه آب سنگين اراک ارائه می شود تا بتواند نگرانی های غربی ها را از اين بابت بر طرف کند.

تابناک ـ در اقدامی کم سابقه ايران اعلام کرده است که برای رفع نگرانی جامعه بين المللی تغييراتی را در طراحی راکتور آب سنگین اراک انجام خواهد داد تا اين نيروگاه پلوتونيوم کمی تر توليد کند و نگرانی های کشورهای غربی از اين پلوتونيوم اين نيروگاه که ممکن است برای ساخت سلاح هسته ای استفاده شود را بر طرف کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش «تابناک»، اين اولين پيشنهادی است که از سوی يک مقام رسمی ايران(علی اکبر صالحی) برای ايجاد تغيير در نيروگاه آب سنگين اراک ارائه می شود تا بتواند نگرانی های غربی ها را از اين بابت بر طرف کند.

نيروگاه آب سنگين اراک که پلوتونيوم حاصل از آن به ادعای غربی ها يکی از راه هايی است که ممکن است ايران در کنار غنی سازی اورانيوم از آن برای توليد بمب اتم استفاده کند يکی از موضوعات اصلی توافقنامه جامع ايران و غرب است.

ايران هنوز مشخص نکرده که به چه ميزان تغييراتی را در راکتور اراک صورت خواهد داد، اما بر اساس آنچه صاليحی گفته است تغييراتی که صورت خواهد کرد موجب می شود که پلوتونيوم کمتری توسط اين راکتور توليد شود تا نگرانی های کشورهای غربی هم در اين زمينه مرتفع شود.

ايران بارها اعلام کرده است که از راکتور اراک برای توليد ايزوتوب ها برای مصرف پزشکی استفاده خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016