پنجشنبه 24 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع معترضان در مقابل بورس تهران

به گزارش ايلنا، بعد از پايان معاملات آخرين روز هفته تعدادی از معترضان مربوط به سهامداران ۱۴ شرکتی که قرار است نمادشان از اول اسفند ماه از بازار پايه به بازار توافقی انتقال يابد در مقابل سازمان بورس تجمع کردند و نسبت به ادامه افت قيمت سهام اعتراض کردند.

بنا بر اين گزارش برخی از معترضين پلاکاردهايی با عنوان استعفای رييس سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دست داشتند.

گفتنی است در پی تداوم افت شاخص کل بورس اوراق بهادار و ورود به کانال ۷۹ هزار واحدی که به تبع افت ۱۱۰۵ واحدی شاخص کل رقم خورد سهامداران تالار کرج دست به اعتراض زدند. امروز در تالار بورس کرج نيز اعتراضاتی از سوی سهامداران در خصوص کاهش قيمت سهام صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر می سرد اين روزها اعتماد و اطمينان در بورس جای خود را با ترس و نااميدی عوض کرده است.

همچنين طی نامه ای سرگشاده برخی از سهامداران از رهبر انقلاب استمداد طلبيدند.

در اين نامه آمده است؛

حضور محترم و نورانی رهبر و مقتدايمان حضرت آیة الله خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

سلام عليکم

رهبرا، حال که در آستانه جشن های پيروزی انقلاب اسلامی و همزمان در سال حماسه اقتصادی قرار داريم و همه ملت بزرگ و سرفراز ايران در سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی به جشن و پايکوبی مشغول و سرمست از حماسه سياسی ۲۴ خرداد هستند، ما عده ای از فعالين بازار سرمايه به نيابت از طرف ۷ ميليون سرمايه گذار و سهامدار دادنامه ای را به حضور مبارکتان ارسال می نماييم که مطمئن باشيد که اگر مديران و مسولان بازار سرمايه و همچنين مسولين اقتصادی کشور پاسخگوی ما بودند مصدع اوقات شريف رهبر بزرگوارمان نمی شديم.

رهبر عزيز همچنان که مستحضريد ايام زيادی است که بازار سرمايه کشور در سراشيبی سقوط و نزول شديد قرار گرفته و سرمايه گذاران اين بازار در شرايط روحی بسيار بد و سختی قرار دارند و گويی خدای ناکرده جنگ شديد و يا زلزله ويرانگری رخ داده و دارو ندار عده ای سهامدار حقيقی را که اکثرا هم از اقشار آسيب پذير و ضعيف جامعه هستند و اندک سرمايه زندگيشان را که با تبليغ مسولين در اين بازار سرمايه گذاری کرده اند را با خود برده است و هيچکس پاسخگويشان نيست وگويی اصلا بازار سرمايه متولی و مسئول و صاحبی ندارد و هر روز وعده های توخالی از طرف به اصطلاح مسولين داده می شود اما دريغ از تحقق يکی از وعده ها.

آيا سزاوار است که با تبليغات فراوان مسولين در رسانه های ديداری و شنيداری و همچنين سايت های اينترنتی يک عده افراد جامعه که کم هم نيستند و به آمار خودشان (هفت ميليون سهامدار جز) هستند را به اين بازار کشانده و دولت محترم و سازمان خصوصی سازی با فروختن و عرضه بی تدبير سهام زياد به افراد، آنها را در باتلاقی به نام بازار سرمايه تنها گذاشته و گرفتار نمايد و هيچ حمايتی از سهام های عرضه شده که بعضا هم زيانده هستند ننمايند و افراد با حسرت و غم و اندوه فراوان شاهد افت ارزش سهام عرضه شده و ذوب سرمايه هايشان باشند و هيچ کاری هم برای نجات سرمايه هايشان از دستشان بر نيايد.

آيا سزاوار است که عده ای سهامدار به دور از رانت اطلاعاتی و بی خبر از همه جا در طوفان جنگ قدرت و ثروتی که بين دو قطب ثروتمند دولت قبل و دولت کنونی که برای رسيدن به اهدافشان در بازار سرمايه به راه انداخته اند آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفته و دارايشان را که با هزاران مشقت و خون دل خوردن بدست آورده اند به خاطر بی مبالاتی و زياده خواهی و بی رحمی اين دو گروه از دست بدهند.

مطمئنا اين ۷ ميليون نفر افراد جامعه بازار سرمايه که اکنون به دست فراموشی سپرده شده اند جزء همان کسانی هستند که حماسه های زيادی را چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و چه در دوران کنونی که انقلاب ما به فرموده رهبر فرزانه مان در دوران گذر پيچ انقلاب است آفريده اند و چه بسا در ميان اين افراد جانبازان و رزمندگان و از خانواده های معزز شهدای زيادی هم هستند که به حق سزاوار نيست که به دست فراموشی سپرده شوند.

در اين روزهای سخت که شايسته است افراد حقوقی و سرمايه گذاری های بزرگ و بانک ها به کمک سهامداران حقيقی و به حمايت از سهام های زير مجموعه های خود بيايند با بی انصافی تمام و با بی رحمی وضعيت نابسامان به وجود آمده را به نظاره نشسته اند و در خيلی موارد هم با عرضه های افسار گسيخته بر طبل اين نابسامانی می کوبند.

حال که اميدمان از مسولين ذيربط نا اميد شده و هيچ چشم انداز مثبت و هيچ نور اميدی نيافتيم دست به دامان رهبر عزيز و فرزانه و بزرگوارمان شديم که انشاالله مثل هميشه با تدابير انديشمندانه و راهگشايشان مشکلات اين قشر جامعه بزودی مرتفع گرديده و بازار سرمايه که در همه جوامع به عنوان دماسنج اقتصادی محسوب می گردد به روال عادی خود باز گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016