گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
31 فروردین» بازداشت عبدالغفور قلندری نژاد از دراویش بندرعباس7 بهمن» رفتار توهین آمیز با دراویش زندانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات 8 دی» کارشکنی قاضی صلواتی در درمان دراویش زندانی
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! نامه دراویش زندانی به روحانینه تن از وکلای زندانی و فعالان حقوق دراویش در زندانهای اوین تهران و نظام شیراز، در آستانه سوم اسفند، سالروز هبستگی دراویش، نامهای به دکتر روحانی، رئیس جمهور کشور ارسال کردند. هو جناب آقای دکتر حسن روحانی؛ریاست جمهوری اسلامی ایران سلام، پیر میخانه چه خوش گفت به دردیکش خویش که مگو حال دل سوخته با خامی چند جناب رئیس جمهور؛ شاه را به بود از طاعت صد ساله و زهد قدر یک ساعت عمری که در او داد کند ما گذر زمان را همچون نسیان، دارویی شگفت یافتهایم و درد را، چون درمان نمییابیم و طبیب نمیبینیم، با چشم فروبستن بر درد، مرهم گذاشته ایم، زیرا عادتمان دادهاند که درد کهنه را با درد نو از خاطر ببریم. به مرگمان گرفتهاند تا در انتخاب «تب» یا «مرگ» تب را برگزینیم و آزادمان گذاشتهاند که میان «بد» و «بدتر» به دلخواه خویش انتخاب کنیم و چنین انتخابی را «آزادی» نامیدهاند تا فراموش کنیم که «آزادی» چیست و "آزاده" کیست! در گذر این کوچک شدن سفرههایمان، جنابعالی آمدید و شنیدیم که شما از حقوقدانها برای نقد و بررسی و حقوق شهروندی و محتوای توافق هستهای دعوت کردهاید و این نشان از توجه ویژه حضرتعالی به هم اندیشی، نخبگان و فرهیختگان کشور دارد. نگرانی و دغدغه شما در این مورد، تا آنجا رسید که در جمع رؤسای دانشگاهها خواستار شکستن سکوت دانشگاهیان شده و فرمودید که "چرا تنها کم سوادها حرف میزنند؟"، برای اینکه اگر باسواد ها حرف بزنند و انتقاد کنند به سیاه نمایی متهم می شوند و این جرم اکثر زندانیان سیاسی است. ما دراویش گنابادی، جدا از دردهایی که همچون دیگر ایرانیان مجبور به تحمل آن هستیم، رنجهای دیگری نیز به دلیل اعتقاداتمان متحمل شده و امنیت وآرامش را به شکلی مضاعف از ما سلب کردهاند، گویی شهروندان ایرانی نیستیم. جناب رئیس جمهور؛ به بایکوت خبری دراویش پایان ببخشید. فریاد آخرین واکنش ستمدیده در برابر ستم است. محروم کردن او نهایت جنایت است. فریادها را در گلو، به بغض و کینه مبدل نکنید. «اگر غم آسیب زوال دارید، ستم بر درویشان را پایان دهید» آنچه مردم از حصر دیده و شنیدهاند، حصرِ پیداست، مانند حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد. اما حصر پنهانی هم وجود دارد که سال هاست بر مشایخ و بزرگان این طریقت تحمیل شده است. هر چند اساسا مجازات حصر بدون برگزاری دادگاه و حکم محکمه ظلمی فاحش است. اما فاجعه بارتر آن است که با ترفندهای اطلاعاتی و تهدید و زور، مخفی نگه داشته شود. آقای روحانی؛ چرا مرشد و مولای درویشان جناب آقای حاج دکتر نورعلی تابنده (مجذوبعلیشاه) سالهاست که در حصر به سر میبرند و حق سفر به موطن خویش از ایشان سلب شده است؟ به حصرها پایان دهید. «اگر غم آسیب زوال دارید، ستم بر درویشان را پایان دهید» بساط رجالههای جیره خوار و مزدور را که بویی از انسانیت نبردهاند و ادب را قی کردهاند و انواع توهین و تحقیر علیه دروایش را در بوقهای تبلیغاتی رسانهها و فضای مجازی کردهاند، برچینید، زیرا ایشان آغاز گران جنگ داخلی هستند. «اگر غم آسیب زوال دارید، ستم بر درویشان را پایان دهید» دادگران بیدادگر، داد درویشان را به آسمان بلند کردهاند. صدور احکام ظالمانه رویه و سنت قضایی شده است. عدالت واژهای بیمعنا و قانون، ابزار توجیه عملکردهای ناروا شده است. محاکم قضایی را از لوث وجود قضات بیوجدانی که ملعبه دستِ باندهای قدرت هستند، پاک کنید. «اگر غم آسیب زوال دارید، ستم بر درویشان را پایان دهید» شیوع افراطیگری و شکل گیری تشکلهای خشونت طلب، نتیجه اعمال سیاستهای غلط فرهنگی و بی اعتنایی به جایگاه عرفان و تصوف در حفظ و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی است. برخوردهای تبعیض آمیز با اقلیتهای قومی و مذهبی و تحت فشار قرار دادن آنها از سوی افراط گران و خشونت طلبانی که توسط بخشی از حاکمیت حمایت میشوند، بستر ظهور اختلافات مذهبی را فراهم کرده و نهایتا امنیت ملی را به خطر میاندازد. در اولین قدم، بستر سازان خشونت را از درون حاکمیت پاک کنید. جناب رئیس جمهور؛ ظلم نتیجه جهل است و ظالم، در هر مقامی که باشد، جاهلی ست که بایستی بر اوترحم کرد. مبارزه با ستم، ترحم بر ستمگر و صبر بر بلاست. برخورد مسالمت آمیز به دور از خشونت و دستیابی و پافشاری بر حقوق حقه خویش و اجرای قانون برای دفع مظالم اجتماعی و خودسریها، راه پسندیدهای ست که پرچمدار آنیم و هرکس در هر مقامی در این راستا به یاریمان برخیزد، اورا دعاگوئیم و اگر بر خلاف قانون و مصالح جامعه قدم بردارد، اورا تذکر داده و نصیحت گوییم و در این راه چشم امید و کرم- تنها و تنها- به حضرت باریتعالی داریم. از آه درویش حذر کنید و به دعایش امید بندید زیرا درویش را هیچ یاور و شنوندهای جز خداوند نیست. دراویش زندانی Copyright: gooya.com 2016
|