سه شنبه 6 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانیاهو: برنامه اتمی ایران بزرگترین تهدید برای امنیت جهانی است

راديو فردا ـ نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در دیدار با صدر اعظم آلمان اظهار کرد که برنامه هسته‌ای ایران «بزرگترین تهدید» برای امنیت جهانی است. وی روز یکشنبه نیز ضمن ابراز نگرانی از مذاکرات هسته‌ای با ایران گفته بود که «ایران همه‌چیز می‌گیرد و تقریبا هیچ چیز نمی‌دهد».

به گزارش خبرگزاری رویترز بینامین نتانیاهو پنجم اسفندماه با آنگلا مرکل که به اسرائیل سفر کرده است بر لزوم در پیش‌گرفتن راه‌هایی برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت ساخت تسلیحات اتمی تاکید کرد و گفت: «معتقدم که این مسئله (برنامه هسته‌ای ایران) بزرگترین چالشی است که جهان از لحاظ امنیتی با آن مواجه است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در همین روز در گفت‌و‌گو با اعضای کابینه‌اش نیز اظهار کرد که آلمان و سایر اعضای ۱+۵ باید با استحکام با ایران برخورد کنند تا بتوانند اطمینان حاصل کنند که ایران قادر نخواهد بود تسلیحات اتمی تولید کند.

اسرائیل بارها نگرانی‌اش درباره پرونده هسته‌ای ایران را ابراز کرده و معتقد است که این مذاکرات تنها سبب می‌شود ایران بتواند فرصت بیشتری برای رسیدن به بمب اتم داشته باشد.

این کشور که گفته می‌شود تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در سراسر خاورمیانه است٬ تاکید دارد که ایران به دنبال تولید سلاح اتمی است؛ اتهامی که ایران همواره رد کرده است.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه٬ چهارم اسفندماه نیز در نشست کابینه اسرائیل کفت که ایران همچنان به دنبال سلاح اتمی است و افزود که تهران «همه‌چیز می‌گیرد و تقریبا چیزی نمی‌دهد».

ایران و ۱+۵ سوم آذرماه به توافق موقت هسته‌ای دست یافتند و حال نیز گفت‌و‌گوها برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد.

دور بعدی مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی قرار است روز ۲۶ اسفندماه در وین برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016