سه شنبه 6 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات ظريف درباره ديدار هيأت اروپايی با ستوده و پناهی، نمايندگان سوال کننده را قانع نکرد

تهران - ايرنا - توضيحات محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی ، نمايندگان سوال کننده را قانع نکرد.

«سيدحسين نقوی حسينی» سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره جلسه اين کميسيون با وزير امور خارجه به ايرنا گفت: ظريف برای پاسخ به ۹ سوال ۱۱۷ نفر از نمايندگان امروز (سه شنبه) در اين کميسيون حضور يافت.

وی افزود: در اين جلسه ابراهيم آقامحمدی نماينده خرم آباد سوالی در مورد ملاقات هيات اروپايی با مجرمين فتنه ۸۸ و تقديم جايزه ۵۰ ميليون يورويی به هر يک از آنان به پاس معارضه با جمهوری اسلامی ايران داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقوی حسينی ادامه داد: ظريف درمورد اين سوال گفت که اولا پولی به آنها پرداخت نشده است و ثانيا ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذکور اعلام کرده بوديم و همچنين بعد از ملاقات هم سفير احضار و برخورد شده است و ديگر اين که هيچ شرطی برای ورود هيات پارلمان اروپايی از طرف ايران پذيرفته نشده است اما آقامحمدی از اين توضيحات قانع نشد.

وی افزود: سوال دوم از ظريف را جواد کريمی قدوسی نماينده مشهد مطرح کرد و پرسيد ˈجنابعالی در دانشگاه گفتيد که آمريکايی ها می توانند با يک بمب سيستم دفاعی کشور ما را از کار بيندازند، از توان نظامی ما می ترسد؟ آمريکا از ملت ما می ترسد.ˈ

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: ظريف در پاسخ به اين سوال تاکيد کرد که ˈخوب بود سوالی که بنده به آن پاسخ دادم نيز قرائت و شنيده می شد. بنده اگر چه جمله اولم زيبا نبود ولی توضيح کامل دادم که فرهنگ شهادت و حضور ملت باعث حفظ شدن نظام ماست. مقاومت مردم منبع قدرت ملت ايران استˈ ، اما کريمی قدوسی از اين توضيحات قانع نشد.

به گفته نقوی حسينی، سوال سوم را نيز کريمی قدوسی به نمايندگی از طرف ۵۴ نماينده امضا کننده مطرح کرد که علت موضع انفعالی وزير امور خارجه در نظرات و مواضع رژيم اسرائيل و هولوکاست پرسيد و ظريف گفت که من در مقابل رژيم صهيونيستی قوی ترين موضع را اتخاذ کردم و بهانه هم دست رژيم صهيونيستی نمی دهم.

وی تاکيد کرد: جنايتی در غرب اتفاق افتاده ، چرا بايد فلسطينی ها تاوان آن را بپردازند؛ ما نبايد بهانه ای بدهيم که زمينه ساز جنايات رژيم اشغالگر باشد که کريمی قدوسی باز هم از پاسخ وزير قانع نشد.

نقوی حسينی به سوال بشيری از وزير امور خارجه اشاره کرد و افزود: اين نماينده پرسيد که پس از شکست های القاعده در سوريه و تهديدهايی مبنی بر حمله به منافع جمهوری اسلامی ايران چرا در اين خصوص از سوی دولت جمهوری اسلامی ايران تدابير لازم اتخاذ نشده است و جمعی از اتباع ايرانی به شهادت رسيدند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: ظريف در اين باره توضيحاتی ارايه کرد که نماينده سوال کننده از پاسخ ظريف قانع نشد.

به گفته وی، سوالات حسينعلی شهرياری نماينده زاهدان، ايرج نديمی نماينده لاهيجان و علی اکبر آقايی نماينده سلماس به دليل حضور نيافتن اين نمايندگان در اين جلسه مطرح نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016