چهارشنبه 7 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی اوکراين از تمايل جمهوری خودمختار کريمه به روسيه

يورونيوز - نيروهای نظامی روسيه که در شهر سواستوپول اوکراين مستقرند، نگران پيامدهای انتقال قدرت در اين کشور هستند. روسيه در اين منطقه خودمختار يک پايگاه نظامی دارد و نگران است که روی کار آمدن دولتی با گرايشهای غربی، حضور ريشه دار مسکو در اين منطقه را متزلزل کند.

شبه جزيره کريمه يک جمهوری خودمختار است که پارلمان و دولت مستقلی دارد و از نظر سياسی همواره به روسيه نزديک بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دولت روسيه اين هفته اعلام کرد که به اهالی اين منطقه گذرنامه روسی اعطا می کند. اقدامی که شکافهای موجود در اوکراين را که بين حاميان اروپا و روسيه وجود دارد عميق تر خواهد کرد و حتی ممکن است اين کشور را با خطر چندپاره شدن مواجه کند.

سرگی آکسيونوف، از نمايندگان پارلمان منطقه ای و از حزب اتحاد روسيه می گويد: «روسيه تلاش نمی کند که از قدرت خود برای تاثيرگذاری بر رخدادهای اوکراين استفاده کند. روسيه نمی خواهد که تماميت ارضی اوکراين را با خطر روبرو کند. به همين دليل روسيه به دنبال ادعای ارضی نيست اما در عين حال روسيه آماده است که به اتباع خود که در مشکل هستند کمک کند.»

حدود شصت درصد مردم کريمه روس تبار هستند و اوکراينی تبارها و تاتارها که اغلب مسلمان هستند، اقليتهای عمده نژادی در اين منطقه محسوب می شوند.

رفعت چوباروف، از حزب مردم تاتار کريمه می گويد: «پس از اخراج تاتارها از روسيه بسياری از روس تبارها در کريمه مستقر شدند. آنها نه تنها از نظر نژادی خود را روس می دانند، بلکه بسياری از آنها حس می کنند که از نظر عاطفی هم متعلق به کشور روسيه هستند.»

تاتارها و اوکراينی تبارهای ساکن کريمه مخالف جدايی از اوکراين و نزديک شدن به روسيه هستند.

در روزهای گذشته و پس از سرنگونی ويکتور يانوکوويچ، شهرهای سيمفروپول و سواستوپول در کريمه بارها شاهد تظاهرات حاميان روسيه بوده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016