شنبه 10 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا ضراب از زندان ترکیه آزاد شد (به همراه فرزندان دو وزیر سابق ترکیه)

رادیو کوچه - «رضا ضراب» تاجر ایرانی تبعه ترکیه به همراه دو فرزند وزرای سابق کابینه این کشور که به اتهام فساد مالی و ارتشا در زندان به سر می برند ، ظهر روز جمعه بیست و هشتم فوریه آزاد شدند.

براساس گزارش رسانه‌های ترکیه آقای «ضراب» به همراه «باریش گولر» فرزند وزیر کشور سابق و «کائان چاغلایان» فرزند وزیر اقتصاد سابق ترکیه به همراه دو تن دیگر از متهمان ردیف اول پرونده جنجالی هفدهم دسامبر ترکیه روز جمعه آزاد شدند.

پس از دست‌گیری ۵۷ نفر به اتهام دریافت رشوه، پولشویی و زمین‌خواری در ترکیه در هفدهم دسامبر گذشته. اواخر آذرماه، دادگاهی در استانبول اتهامات ۱۶ نفر از این افراد را به آن‌ها تفهیم کرده و باقی را آزاد کرد. ضراب و پسران وزرا از جمله افرادی بودند که تا روز جمعه بیست و هشتم فوریه در رابطه با این پرونده در زندان مانده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه رسیدگی کننده به پرونده جنجالی ارتشا و فساد مالی در دستگاه های دولتی ترکیه با بررسی درخواست وکلای مدافع از دادستان های این پرونده با عنوان این‌که این متهمان افراد شناخته شده بوده و دارای محل اقامت مشخصی هستند و موضوع فرار و یا پنهان کردن اسناد و مدارک مربوط به اتهامات آنها مطرح نیست، حکم آزادی آنان را صادر کرد.

روزنامه «حریت» چاپ آنکارا، در این زمینه گزارش داده است که دادگاه حکم ممنوع الخروج بودن این افراد را صادر کرد. و باید هر هفته روزهای جمعه به اداره پلیس مراجعه کنند.

پیش از این و در روز جمعه چهاردهم فوریه، دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد ولی درخواست آزادی رضا ضراب و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرده بود.

«رضا ضراب» تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است.

دولت ترکیه که معتقد است سیستم قضایی و پلیس این کشور تحت نفوذ «فتح‌اله گولن» است، در ماه‌های اخیر دست به پاک‌سازی گسترده در سیستم قضایی و پلیس زد، اتفاقی که باعث نگرانی بسیاری از سیاست‌مداران مخالف اردوغان و اتحادیه اروپا شد.

آقای گولن از روحانیون ترک و رهبر معنوی «جنبش خدمت» است که در حال حاضر در پنسیلوانیا زندگی می‌کند و نخست وزیر ترکیه و طرفداران او معتقدند که پرونده فساد مالی و فایل‌های صوتی منتسب به اردوغان که در هفته اخیر منتشر شده، همگی توطئه‌های گولن برای خراب کردن وجهه حزب عدالت و توسعه آن‌هم درست پیش از برگزاری انتخابات محلی در ماه مارس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016