چهارشنبه 14 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت ‌الله سبحانی: بايد با روزنامه‌های هتاک برخورد قاطع شود

مهر ـ يکی از مراجع تقليد شيعيان با بيان اينکه اين روزها، مجلات و روزنامه‌ها چيزهايی می‌نويسند که انسان تعجب می‌کند، در نشريه‌ای به امير‌المؤمنين(ع) توهين شده و يا احکام نورانی قرآن را زير سوال می‌برند، گفت: بايد با روزنامه‌های هتاک برخورد قاطع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر در قم، آيت‌الله العظمی جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در پايان درس خارج اصول خود، در مسجد اعظم قم با اشاره به روايتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: هرکسی که راضی به فعل قوم خود شود، مانند آنان است.

وی با ابراز تأسف از نقل برخی مطالب در مطبوعات، افزود: اين روزها مجلات و روزنامه‌ها چيزهای می‌نويسند، که انسان تعجب می‌کند، در نشريه‌ای به امير‌المؤمنين(ع) توهين شده و يا احکام نورانی قرآن را زير سوال می‌برند.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر اين که بايد با اين گونه نشريات و روزنامه ها برخورد شود، تصريح کرد: ذره‌ای نبايد نسبت به فعل و عمل و کارکردهای اين نشريات راضی باشيم، چراکه قلب انسان يا جايگاه شيطان است و يا جايگاه حق و حقيقت.

آيت‌الله سبحانی تاکيد کرد: اگر کسی کار قبيحی انجام دهد و ديگران نيز نسبت به آن بی توجه باشند، اين افراد نيز مانند او خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: قلوب انسان‌ها يا جايگاه ملائکه است و يا جايگاه شيطان، چرا که اگر ملائکه در قلب انسان باشد، به خداجويی گراييده می‌شود، ولی شيطان او را به سقوط می‌کشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره ‌آيت‌الله‌العظمی بروجردی(ره)، گفت: در زمان ساخت مسجد اعظم برخی که قلبشان مرکز شيطان بود، به حضرت آيت‌الله بروجردی(ره) انتفاد می‌کردند که چرا پول اين مسجد را به فقرا نداده‌اند، ولی عده‌ای نيز از ايشان سپاسگزار بودند و هستند، چون اين مسجد به مرکز گسترش علوم الهی و معارف اهل‌بيت(ع) تبديل شده است. آنهايی که نق می‌زدند قلبشان مرکز شيطان بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016