دوشنبه 19 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات کامل گرانی ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی کارمزد جايگاه‌های بنزين و گاز منتشر شد

خبرگزاری تسنيم: با پيگيريهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، کارمزد جايگاه های عرضه سوخت افزايش يافت و از ابتدای سال ۹۳ نرخ های جديد قابل پرداخت است.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، محمدرضا مظلومی مدير بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: طبق روال سالهای گذشته ، کارمزد جايگاه های عرضه سوخت افزايش يافت و با تصويب شورای اقتصاد نرخ کارمزد بنزين به ازای هر ليتر فرآورده ۲۵۰ ريال برای ساير جايگاه ها، ۳۵۰ ريال برای کلانشهر تهران و ۲۹۰ ريال برای ديگر کلانشهرها در نظر گرفته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: متوسط کارمزد تعيين شده به ازای هر ليتر نفتگاز و نفت سفيد نيز ۷۵ ريال تعيين شده که نسبت به قبل ۱۵ ريال افزايش يافته است.

مدير بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصريح کرد: در ماه های اخير ۲۰ درصد از کارمزد جايگاه های عرضه سوخت را به صورت علی الحساب پرداخت کرده ايم که بر اساس نرخهای مصوب جديد، از ابتدای سال ۹۲ مابقی مبلغ کارمزد محاسبه و پرداخت می شود.

وی با بيان اينکه بيش از ۵۰۰۰ باب جايگاه عرضه فرآورده های نفتی و CNG در سراسر کشور وجود دارد و به طور متوسط ۱۵ نفر در يک جايگاه مشغول به کار هستند، اين افزايش کارمزد را عيدی شرکت ملی پخش به ۷۵ هزار خانواده دانست.

وی يکی از اهداف اصلی افزايش کارمزد جايگاه های عرضه سوخت را ايجاد اهرم های انگيزشی برای بازسازی و نوسازی جايگاه ها برشمرد و افزود: بر اساس طرح درجه بندی ، تعداد جايگاه های عرضه سوخت ممتاز در سال ۹۲ از رشد ۱۱۴ درصدی برخوردار بوده است به طوری که در حال حاضر ۵۰ درصد آنها دارای درجه يک و ممتاز هستند.

مظلومی ضمن اشاره به اينکه تعداد جايگاه های عرضه فرآورده های نفتی در سال های اخير از رشد مناسبی برخوردار بوده است و با افزايش کارمزد جايگاه ها، وضعيت عمومی و کيفيت آنها نيز ارتقای چشمگيری می يابد اظهار اميدواری کرد که کارمزد تعيين شده برای جايگاه های عرضه سوخت کلانشهر تهران زمينه لازم را برای توسعه جايگاه های با ابعاد کوچک به منظور کاهش مدت زمان سوختگيری فراهم آورد.

وی درباره تجهيز تمامی جايگاه های عرضه سوخت سراسر کشور به کيف پول الکترونيکی نيز گفت: علی رغم آنکه ۱۰۰ درصد جايگاه ها به کيف پول الکترونيکی مجهز شده اند اما به ازای چهار ميليون تراکنشی که روزانه در جايگاه ها ثبت می شود ۱.۵ درصد مردم از کيف پول الکترونيکی اسفاده می کنند.

وی تاکيد کرد: با اطلاع رسانی از طريق رسانه های جمعی، می توان دارندگان خودروها را به استفاده از کيف پول الکترونيکی به جای پرداخت پول نقد تشويق کرد. با سرمايه گذاری های زيربنايی که به منظور پرداخت الکترونيکی وجه سوخت در جايگاه ها ايجاد شده مطلوب است مالکان خودروها برای سهولت کار خود و متصديان جايگاه ها، بهای سوخت را با کيف پول الکترونيکی پرداخت کنند. چون اين امر ضمن بالا بردن ضريب ايمنی جايگاه و عدم فرسايش ( اسکنانس ) پول ملی، موجب جلوگيری از انتقال بيماری های ناشی از اسکناس های آلوده به مواد نفتی به ديگران خواهد بود، از اين روبه مصرف کنندگان محترم توصيه می شود از کيف پول در جايگاه ها استفاده کنند.

همچنين منصور رياحی مدير طرح احداث جايگاه های CNG درخصوص افزايش کارمزد جايگاه های CNG گفت: پس از تصويب شورای اقتصاد، کارمزد جايگاه های CNG خصوصی که قبلا" ۴۰۰ ريال بود به ۸۰۰ ريال و کارمزد جايگاه های شهرداری از ۴۰۰ ريال به ۷۰۰ ريال افزايش يافت که اين مقدار از ابتدای سال ۹۲ محاسبه و پرداخت می شود و تا پايان سال ۹۳ قابل اجرا است.

وی تصريح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجوزی معادل ۱۰ درصد کارمزد را از سوی شورای اقتصاد دريافت نموده است تا بتواند در راستای توان و ارتقای جايگاه ها مبادرت ورزد.

رياحی يادآور شد: به زودی طرح درجه بندی جايگاه های CNG نيز اجرا خواهد شد که بر اساس آن جايگاه های CNG در چهار گروه A ، B ، C و D رتبه بندی می شوند که ۱۰ درصد از کارمزد اين جايگاه ها بر مبنای درجه بندی آنها به عنوان مبلغ تشويقی توسط شرکت ملی پخش پرداخت می شود.

وی همچنين به تخصيص "کارمزد ويژه" برای جايگاه های CNG که تمام سرمايه گذاری آنها توسط بخش خصوصی انجام می شود اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۲، هر جايگاه CNG که توسط سرمايه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است شامل اين "کارمزد ويژه " می شود که در کلانشهر ها به ازای فروش هر متر مکعب CNG ۱۴۰۰ ريال و در ساير شهرها ۱۲۰۰ ريال در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اين "کارمزد ويژه" به مدت هفت سال به جايگاه های CNG ياد شده تعلق می گيرد و پس از آن مشابه ساير جايگاه کارمزد دريافت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016