چهارشنبه 21 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ملاقات دزدانه مقامات اروپايی در ايران دور از شان آنها است

تهران - ايرنا -رييس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار «مهدی کوچک زاده» که ديدار کاترين اشتون مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا با «برخی محکومين دستگاه قضايی» را با «کاپيتولاسيون» مقايسه کرد، گفت: ملاقات دزدانه مقامات اروپايی دور از شان آنها است اما مقايسه اين موضوع با کاپيتولاسيون، ناصحيح است که ذهن ها را مشوش می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، «علی لاريجانی» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس افزود: هيچ کشوری در دنيا همانند ايران آزاد نيست و استقلال ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کوچک زاده عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس امروز در اخطاری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی اظهارداشت: در قضيه کاپيتولاسيون در ايران می خواستند حق رسيدگی به جرايم آمريکايی ها را در کشور خود انجام دهند اما امروز رفتاری که نماينده اروپا در ايران انجام داد، بدتر از کاپيتولاسيون بود.

وی تصريح کرد: چون محکومان دستگاه قضايی را به بهانه اين که ممکن است حقوقشان رعايت نشده باشد به ديدار آنها می روند.

نماينده مردم تهران در مجلس با مخاطب قراردادن ملت ايران گفت: اين کار خدشه به استقلال کشور است و درباره اين موضوع کوتاهی از وزير اطلاعات و وزير امور خارجه رخ داده است که پذيرفتنی نيست.

کوچک زاده ادامه داد: والله اين بدتر از کاپيتولاسيون است، اين کشور مستقل است و مستعمره يک مشت اروپايی بی خبر از خدا و غافل از فرهنگ و تمدن نيست.

وی افزود: آمريکايی ها و اروپايی ها به قول رهبر معظم انقلاب غلط می کنند درباره حقوق بشر حرف می زنند.

اين نماينده اصولگرای مجلس نهم همچنين خطاب به وزيراطلاعات اظهار داشت: آقای وزير اطلاعات کجا است که برای بار دوم اين عجوزه در سيستم قضايی کشور دخالت می کند، کجا است که امروزه شاهد لگدمال کردن استقلال کشور هستيم و همين امر باعث خون دل خوردن ملت ايران شده است.

کوچک زاده تصريح کرد: آقای رييس جمهور، شما ۲۰ اسفند در تجليل از شهدا صحبت کرديد حاصل خون شهدا استقلال کشور است.

وی ادامه داد: والله و بالله اگر اجازه می دهيد نماينده پارلمان اروپا بيايد با محکومين دستگاه قضايی ما ديدار و سوال و جواب کند که حقوق شما رعايت شده يا نه، بدتر از کاپيتولاسيون است.

کوچک زاده از رييس مجلس خواست که درباره موضوع اين اخطار ارشاد و راهنمايی کند.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی ما نمايندگان قسم خورده ايم که حافظ منافع کشور باشيم.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم افزود: جلوی اين رفتارها را بگيريد به خدا ملت ايران راضی نيست. من براساس سوگندی که در اصل ۶۷ قانون اساسی خورده ام اين موضوع را گفتم و اگر من اشتباه گفتم آن را اصلاح کنيد.

رييس مجلس شورای اسلامی نيز در پاسخ به اين اخطار گفت: مقايسه شما درباره اين موضوع با کاپيتولاسيون، مقايسه ناصحيحی است که ذهن ها را مشوش می کند.

لاريجانی افزود: البته وزارت اطلاعات بايد دقت نظر داشته باشد که ديگر اين اتفاق ها رخ ندهد.

وی ادامه داد: نماينده اروپا اگر می خواست ملاقاتی انجام دهد بايد براساس پروتکل ها قبل از ديدار آن را اعلام می کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016