دوشنبه 26 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: کسانی که مدعی دور زدن تحريم‌ها بودند ملت و منافع ملی را دور زدند

خبرگزاری تسنيم: روحانی گفت: عده‌ای مدعی بودند می‌توانند تحريم‌ها را دور بزنند، اما آنها در عمل ملت و منافع ملی را دور زدند و امروز پس گرفتن حقوق مردم از اين افراد به يک معضل تبديل شده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنيم به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی رياست‌جموری، حجت الاسلام حسن روحانی رئيس‌جمهور در ديدار مجمع نمايندگان استان يزد، با تأکيد بر اينکه بايد همه قوا و مسئولان برای حل و فصل مشکلات مردم با يکديگر همکاری کنند، گفت: امروز وظيفه همه ماست که فشارهای ظالمانه ناشی از تحريم‌های ناروا عليه ملت را مرتفع کنيم تا شاهد آينده‌ای بهتر برای کشور باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز تأسف از سوء‌استفاده برخی افراد از شرايط تحريم کشور، افزود: عده‌ای مدعی بودند که می‌توانند تحريم‌ها را دور زده و آثار تحريم را از بين ببرند، اما آنها در عمل ملت و منافع ملی را دور زدند به طوری که امروز پس گرفتن حقوق مردم از اين افراد به يک معضل تبديل شده است.

رئيس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به ويژگی‌های منحصر به فرد استان يزد، اظهار داشت: اين استان می‌تواند به قطب سلامت و علمی کشور تبديل شود و مردم يزد به خوبی قابليت ساماندهی مشکلات و جذب سرمايه‌گذاری برای توسعه استان را دارند.

روحانی کم آبی و محدوديت منابع آب شيرين را يکی از بزرگ‌ترين معضلات کشور به ويژه در استان يزد دانست و با بيان راهکارهای مطرح برای مواجهه با بحران کم‌آبی، بر استفاده و بهره‌وری درست از منابع آبی کشور به‌ ويژه در بخش کشاورزی تأکيد کرد.

وی مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نيمه‌تمام و نيز تأمين آب شرب مورد نياز صنايع، کشاورزی و آشاميدنی مردم را ضروری خواند و از حمايت همه جانبه دولت برای حفظ محيط زيست و مبارزه با پديده بيابان‌زايی و ريزگردها خبر داد.

رئيس‌جمهور يزد را از مراکز مهم گردشگری کشور توصيف کرد و با اشاره به جاذبه‌های تاريخی و گردشگری شهرهای استان يزد، خواستار حفظ بافت سنتی و احداث مراکز گردشگری و اقامتی اين استان شد.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور نمايندگان استان يزد با بيان برخی از مهمترين مشکلات شهرهای اين استان از جمله، محدوديت منابع آب، تشديد پديده ريزگردها، افزايش مهاجرت، شهرنشينی، حضور پناهندگان افغان، دو رقمی شدن نرخ بيکاری و کاغذبازی اداری، راهکارهای خود را برای حل اين مشکلات ارائه کردند.

نمايندگان استان يزد با اشاره به ظرفيت‌های اين استان در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی و وجود توانمندی در جذب سرمايه‌گذاری، خواستار برنامه‌ريزی دولت برای تأمين بودجه استان، اتمام طرح‌های نيمه‌تمام و ايجاد صنايع مادر و جانبی نظير طرح‌های مرتبط با انرژی خورشيدی شدند.

نمايندگان استان يزد از سياست‌های دولت يازدهم که منجر به تقويت حس اعتماد مردم به حاکميت، افزايش اميد به آينده و ايجاد آرامش در کشور شد، قدردانی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016