سه شنبه 27 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ وزارت کار

تهران - ايرنا - بدرالسادات مفيدی فعال رسانه ای می گويد: برای برگزاری مجمع انتخاباتی انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ مسئولان وزارت کار هستيم.

وی که پيش از سال ۸۸ و زمان پلمپ شدن انجمن صنفی روزنامه نگاران سخنگوی اين انجمن بود ، گفت: هنوزخبری در اين باره نشده است و بعد از آخرين اعلام نظر وزير ارشاد مبنی توصيه به سه وزارتخانه برای برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران همچنان منتظريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مفيدی افزود: پيش از اين نيز در دو نامه جداگانه برای مديرکل تشکل های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای برگزاری مجمع عمومی اعلام کرديم که تاکنون پاسخی به ما داده نشده است.

وی تصريح کرد: دراين خصوص فقط وزير ارشاد موافقت کرده که به نظرم وی بابت اين صحبت ها نيز متحمل فشارو هزينه هايی شد البته ما هم واقعا تمايلی نداريم که او دچار مشکل شود.

مفيدی افزود:ˈاز اينکه جنتی شجاعانه آمد و به حق اعلام کرد انجمن صنفی روزنامه نگاران ديگر مشکلی ندارد و می تواند مجمع عمومی را باز کند ممنونيم، انتظار داشتيم وزارت کار نيز با ما وارد گفت و گو می شد و کارهای لازم را برای برگزاری مجمع عمومی انجام می داد.ˈ

وی در مورد نامه ۱۲۸۰ روزنامه نگار به رييس جمهوری و درخواست آنها مبنی بر بسته ماندن انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: شبهات زيادی در ارتباط با اين نامه وجود دارد.

مفيدی گفت: اگر مقايسه ای ميان محتوای اين نامه با نامه قبل که تعداد زيادی از روزنامه نگاران شناخته شده خطاب به رييس جمهور نوشتند و تقاضای باز شدن انجمن صنفی را داشتند، کنيد متوجه می شويد نامه دوم برای بسته ماندن انجمن نوشته شده کاملا سياسی است ، متن آن هم کاملا سياسی تنظيم شده و هيچ مطالبه صنفی را نيز دنبال نمی کند.

مفيدی خاطرنشان کرد: نامه نخست تنها متمرکز شده بر وعده رييس جهموری در نخستين کنفرانس مطبوعاتی بوده و در اين نامه خواهان اين شده اند که وعده بازگشايی انجمن صنفی عملی شود و بتوانيم مطالبات صنفی خود را دنبال کنيم. نامه نخست رويکرد صنفی دارد اما نامه دوم کاملا رويکرد سياسی دارد.

وی افزود: نبايد به دام اين مساله بيفتيم که بعضی جريانات دو دسته از روزنامه نگاران را مقابل هم قرار دهند البته به فرض اينکه تمام امضا کنندگان نامه دوم روزنامه نگار باشند. جای سئوال باقی است که کدام روزنامه نگاری به دنبال بسته شدن فضای آزاد برای فعاليت نهاد های صنفی و در واقع نهاد های مدنی است. به طور حتم نقض غرض است و روزنامه نگاری که همواره فلسفه کاری اش به گردش آزاد اطلاعات و اطلاع رسانی دقيق مربوط است چگونه می تواند خواهان بسته شدن جايی شود. اين امر کاملا متضاد با فلسفه کاری و هويت حرفه ای روزنامه نگاران است.

وی ادامه داد: اگر واقعا اين تعداد روزنامه نگار هستند که به عملکرد انجمن انتقاد دارند بيايند و اجازه دهند مجمع عمومی برگزارشوند، کانديدا خود را معرفی کرده، در انتخابات پيروز شوند و افکار خود را در صورت پيروزی درپيش بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016