دوشنبه 12 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن صنفی روزنامه نگاران تشکيل شده است


تهران- ايرنا- ماشاءالله شمس الواعظين فعال مطبوعاتی با اعلام اينکه کميته برگزاری مجمع و انتخابات انجمن تشکيل شده است، گفت: مجمع عمومی و انتخابات در روزهای آتی و پس از فک پلمپ انجمن برگزار خواهد شد.

ماشالله شمس الواعين روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا، درباره اخباری مبنی بر بازگشايی انجمن صنفی و برگزاری مجمع عمومی اين انجمن، گفت: اگر دستگاه قضايی نسبت به فک پلمپ انجمن اقدام کند، ما نيز زمان دقيق برگزاری زمان مجمع و انتخابات را اعلام خواهيم کرد.

وی اظهار داشت: اميدواريم اين فک پلمپ تا پيش از پايان سال ۹۲ صورت گيرد و مجمع نيز تا پايان سال و يا در فروردين به همراه انتخابات برگزار شود؛ اين اقدام به عنوان عيدی برای روزنامه نگاران کشور محسوب خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس هيات مديره انجمن صنفی روزنامه نگاران خاطر نشان کرد: بازگشايی وفک پلمپ انجمن اقدامی است که می تواند از سوی قوه قضاييه انجام گيرد و موجبات خوشحالی روزنامه نگاران را فراهم آورد.

شمس الواعظين با تقدير از رويکرد مثبت سه وزارتخانه دولت يازدهم نسبت به انجمن صنفی روزنامه نگاران ، گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده که مجمع عمومی می تواند در خارج از ساختمان انجمن برگزار شود، اما ما تمايل داريم اين مجمع و انتخابات بعد از بازگشايی انجمن و فک پلمپ آن انجام گيرد.

وی اضافه کرد: هر چند که بعد از بازگشايی هم مکان سالن اجتماعات انجمن گنجايش کافی برای همه اعضا را ندارد، اگر مجمع در محيطی خارج از انجمن برگزار می شود، اما دفتر انجمن بازگشايی شود.

رييس هيات مديره انجمن صنفی به اقدام وزارت اطلاعات در بازپس گيری شکايت از انجمن صنفی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضايی به لحاظ اصل طرح دعوی اقدام به پلمپ کرد و حال که موردی وجود ندارد، اميدواريم با مساعدت اين دستگاه شاهد بازگشايی انجمن و برگزاری مجمع و انتخابات در روزهای آتی باشيم.

شمس الواعظين ادامه داد: در صورت همکاری های مسوولان ذيربط و بعد از فک پلمپ تا پايان سال ۹۲ و يا اوايل ۹۳ مجمع عمومی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کميته برگزاری مجمع و انتخابات هيات مديره را تشکيل داده ايم و آمادگی کامل داريم تا به سرعت و در اولين اقدام مجمع و انتخابات را برگزار کنيم.

رييس هيات مديره سابق انجمن صنفی روزنامه نگاران خاطر نشان کرد: اعضای هيات مديره کميته را تشکيل داده اند و آقای هوشمند رجبی مسوول برگزاری انتخابات شده است.

شمس الواعظين با بيان اينکه وظايف و کميته برای برگزاری مجمع و انتخابات تشکيل شده، گفت: روزنامه نگاران بعد از اعلام سازو کارها می توانند برای انتخابات نامزد شده و رای گيری انجام شود که به محض اعلام نتيجه و تاييد آن به وسيله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعضای هيات مديره جديد شروع به فعاليت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اميدواريم اين گره کوچک برای انجمن صنفی روزنامه نگاران باز شود و شاهد برگزاری مجمع و انتخابات با حضور همه اعضای کشوری باشيم.

به گفته شمس الواعظين، پس از بازگشايی و فک پلمپ و اطلاع رسانی اعضا و حضور آنان از سراس کشور، مجمع در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و يا سالن حسينيه ارشاد برگزار خواهد شد، که البته برگزار نشدن داخل خود انجمن بدليل کمبود فضای محيطی است.

علی جنتی وزير ارشاد به تازگی درباره آخرين وضعيت انجمن صنفی روزنامه نگاران گفته تفاهم نامه ای بين وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده و قرار بر اين است که وزارت اطلاعات، شکايت خود را از انجمن صنفی مطبوعات پس بگيرد.

وی اعلام کرده که قرار بر اين است که روزنامه نگاران عضو انجمن صنفی، مجمع عمومی تشکيل و هيئت مديره خود را انتخاب کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016