سه شنبه 17 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق قطعی مجلس و دولت بر سر حذف دهک‌های پردرآمد

ايلنا ـ سخنگوی کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: دولت و مجلس در زمينه حذف دهک‌های پردرآمد به توافق رسيده‌اند.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با ايلنا، افزود: مسئله‌ای که دولت و مجلس موافق آن هستند اين است که دهک‌هايی که يارانه در زندگی آنها هيچگونه تاثيری ندارد و اعتراضی نيز به اين موضوع ندارند را می‌توان حذف کرد. اين مستلزم برنامه‌ی دقيقی است که حق فردی ضايع نشود و به گونه‌ای عمل شود که حق اعتراض نيز وجود داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نماينده مردم گرمسار در مجلس نهم، افزود: به طور قانونی حذف دهک‌های پردرآمد که نيازی به دريافت يارانه نقدی ندارند در اختيار دولت قرار دارد و درآمدهايی که در اين راستا بدست می‌آيد را می‌توان برای افزايش پرداخت يارانه به دهک‌های پائين جامعه اختصاص داد.

وی با بيان اينکه يکی از عوامل تورم و کاهش ارزش پول ملی اجرای هدفمندی يارانه‌ها بود، گفت: در حال حاضر برای پرداخت يارانه‌ها دولت دچار کسری بودجه است و بايد دو الی سه دهک پردرآمد جامعه را از دريافت يارانه حذف شود.

کاتب با اشاره به اينکه درحال حاضر يارانه‌ها به صورت واقعی هدفمند اجرايی نمی‌شوند، اظهار داشت: اگر بتوانيم روشی را اجرا کنيم که دو الی سه دهک را حذف کنيم، قطعا يارانه به افراد نيازمند و با مبلغ بيشتری در اختيار آن‌ها قرار می‌گيرد.

اين نماينده مجلس با تأکيد بر اينکه در پايان چشم انداز بيست ساله کشور بايد وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی صفر شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی به هدف مورد نظر نيز نزديک نشده‌ايم. بسياری از کار‌شناسان حتی در مجلس به اين مسئله اذعان دارند که مديريت اعمال شده شايد بيشتر از تحريم‌ها به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016