دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکوری‌راد: هدفمندی يارانه‌ها شکست خورده است

ايسنا ـ يک فعال سياسی اصلاح‌طلب با حمايت از «کمپين نه به يارانه»، گفت: صاحبنظران، روشنفکران، فعالان مدنی و دلسوزان کشور بايد لزوم اجرای اين طرح را برای مردم تشريح کنند.

علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه "طرح هدفمندی يارانه‌ها شکست خورده است"، اظهار کرد: در اين طرح قرار بود يارانه سوخت به تدريج حذف شود و بصورت نقدی در اختيار طبقات ضعيف قرار بگيرد تا تورم ناشی از آن، به اين اقشار فشار نياورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با تغيير نرخ ارز، آن موضوع از اساس از بين رفت، به دليل اينکه وقتی قيمت بنزين ۱۰۰ و ۴۰۰ تومان - بصورت قيمت رايانه‌ای و آزاد - بود، قيمت واقعی‌اش با دلار حدود ۱۰۰۰ تومان، ۱۰۰۰ تومان بود و دولت برای آن بايد ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان يارانه می‌پرداخت.

شکوری‌راد ادامه داد: اکنون با قيمت ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان و دلار ۳۰۰۰ تومان، دولت در عمل ۲۳۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان بابت هر ليتر بنزين يارانه به مصرف‌کنندگان بنزين می‌دهد.

اين نماينده پيشين مجلس تاکيد کرد: در عمل، آن طرح هدفمندی به طور کلی از بين رفته و تنها چيزی که از آن باقيمانده اين است که دولت بايد علاوه بر آن يارانه، يارانه نقدی هم پرداخت کند.

شکوری‌راد با بيان اينکه "آنچه برای اين دولت به ارث رسيده، افزايش يارانه‌های غيرمستقيم و همچنين پرداخت يارانه مستقيم است"، گفت: دولت بايد از محلی که وجود ندارد، اين مبالغ را پرداخت کند. بنابراين با اين وضع نمی‌توان انتظار بهبود وضع اقتصادی کشور را داشت.

وی در ادامه ضمن اينکه پرداخت يارانه‌ها را با چنين وضعيتی کاری عبث و بيهوده دانست، تاکيد کرد: صاحبنظران، روشنفکران، فعالان مدنی و دلسوزان کشور بايد لزوم اجرای اين طرح را برای مردم تشريح کنند.

شکوری‌راد با تاکيد بر اينکه "قطع يارانه برای اقشار ضعيف، صحيح و امکان‌پذير نيست"، افزود: بويژه اقشاری که مصرف بيشتری دارند و در عمل، هم يارانه مستقيم و هم غيرمستقيم را دريافت می‌کنند، بايد منصفانه از دريافت يارانه انصراف دهند تا دولت اجازه يابد که کارهای خود را دنبال کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016