دوشنبه 4 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال دو زندانی اهوازی محکوم به اعدام از زندان دزفول به مکان نامعلوم

روز سه شنبه ١٨-٣-٢٠١٤ در حين مراجعه خانواده ها جهت ملاقات به زندان دزفول ، مسؤولين زندان دزفول به خانواده چبيشاط و موسوی گفتند که سيد خالد موسوی و علی چبيشاط توسط اطلاعات اهواز منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



خانواده های اين دو تا کنون از سرنوشت فرزندان خود اطلاعی ندارند و دليل انتقال آنها را نمی دانند.در ضمن شخص سوم اين پرونده سلمان چايانی هم کنون در زندان دزفول بسر می برد.

سيد خالد (ياسين) موسوی ۳۵ ساله ، علی چبيشاط ۴۸ ساله و سلمان چايانی ۳۲ ساله ،سه زندانی اهل شهر شوش هستند که در تاريخ ١١/١١/٢٠١٢ توسط اداره اطلاعات شوش دستگير شده و پس از ماهها تحت شکنجه شديد جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز مجبور به اعترافات اجباری شده اند. شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به رياست "قاضی سيد محمد باقر موسوی "حکم اعدام برای علی چبيشاط و سيد خالد موسوی و ۲۵ سال حبس برای سلمان چايانی صادر کرد.اتهام اين فعالان محاربه با خدا و أقدام عليه کشور بود.

زندانيان بعد از صدور حکم از شهر اهواز به زندان شهر دزفول منتقل شدند و تاييد احکام آنان از ديوان عالی کشور هنوز صادر نشده است.

کريم دحيمی - فعال حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016