چهارشنبه 6 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره شمالی دو موشک بالستیک میان‌برد شلیک کرد

بی بی سی ـ گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی دست به شلیک آزمایشی دو موشک بالستیک میان‌برد زده است.

وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که موشک‌های نودونگ از منطقه‌ای در شمال پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شدند و با طی مسیری بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر در دریا سقوط کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی افزوده که این موشک به جز ژاپن، می‌تواند چین و روسیه را هم هدف قرار دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگرچه کره شمالی اخیرا چندین بار موشک‌های میان‌برد شلیک کرده است، اما این برای اولین بار طی پنج سال گذشته است که این کشور چنین موشک‌هایی را آزمایش می‌کند.

اوائل هفته ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کلیک کره شمالی ۳۰ موشک کوتاه‌برد را به دریا پرتاب کرده است. کره جنوبی پرتاب این موشک‌ها را تحریک‌آمیز و بالقوه خطرناک خواند و خواستار توقف آنها شد.

آزمایش اخیر کره شمالی تنها ساعاتی پس از دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با رئیس‌جمهوری کره جنوبی و نخست‌وزیر ژاپن در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای در لاهه هلند صورت گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا، پرتاب این موشک‌ها را اقدامی تحریک‌آمیز خوانده و با محکوم کردن آن گفته است که ایالات متحده، این مساله را جدی می‌گیرد.
آمریکا گفته است که با متحدان خود برای پاسخ به این اقدام کره شمالی رایزنی خواهد کرد.

کره جنوبی نیز گفته است که کره شمالی این موشک‌ها را در پاسخ به دیدارهای انجام شده در لاهه و مانور نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی پرتاب کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در عین حال تاکید کرد که شلیک آزمایشی دو موشک بالستیک میان‌برد، بر گفت‌و‌گوهای آتی میان دو کشور تاثیر نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016