پنجشنبه 7 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار ۴ جانبه رئيسان جمهوری ايران، افغانستان، تاجيکستان و پاکستان در کابل


کابل – ايرنا - رئيسان جمهوری ايران، افغانستان، تاجيکستان و پاکستان در ديدار چهار جانبه ای در حاشيه برگزاری جشن جهانی حوزه نوروز در کاخ رياست جمهوری افغانستان، به لزوم گسترش همکاری های منطقه ای تاکيد کردند.

به گزارش ايرنا از کابل ˈ حسن روحانیˈ ، ˈحامد کرزیˈ ، ˈامام علی رحمانˈ و ˈممنون حسينˈ رئيسان جمهوری ايران، افغانستان ، تاجيکستان و پاکستان روز پنج شنبه در حاشيه برگزاری جشن حوزه نوروز در کابل ديدار و با تاکيد به لزوم تقويت فرهنگ غنی کشورهای منطقه، تقويت همکاری اين کشورها را در همه حوزه ها ضروری دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام و المسلمين حسن روحانی رييس جمهوری اسلامی ايران صبح امروز با استقبال ˈمحمد کريم خليلیˈ معاون دوم رييس جمهور و ديگر مقامهای دولت افغانستان برای شرکت در چهارمين دوره جشن جهانی نوروز وارد کابل شد.

ˈمحمد نهاونديانˈ رييس دفتر رييس جمهوری، ˈمحمد جواد ظريفˈ وزير امورخارجه، ˈمسعود سطانی فرˈ معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری و ˈحسام الدين آشناˈ مشاور فرهنگی رييس جمهور کشورمان، دکتر روحانی را در اين سفر همراهی می کنند.

رييس جمهوری اسلامی ايران پيش ازعزيمت به افغانستان در تهران گفت امروز کشورهای منطقه بسيار به فرهنگ نوروز يعنی آشتی، صلح، تعامل و دوستی نياز دارند.

ˈممنون حسينˈ رييس جمهور پاکستان هم صبح امروز با استقبال مقامهای افغانستان وارد پايتخت افغانستان شد.

ˈامام علی رحمانˈ رييس جمهور تاجيکستان نيز روز چهارشنبه در راس يک هيات بلندپايه سياسی و فرهنگی برای شرکت در جشن جهانی حوزه نوروز وارد کابل شد.

نخستين دوره جشن حوزه نوروز در تهران و سپس در تاجيکستان و ترکمنستان برگزار شد.

حامد کرزیˈ رييس جمهور افغانستان در جشن جهانی نوروز که سال ۱۳۹۲ در ترکمنستان برگزار شد، از سران حوزه تمدنی نوروز دعوت کرد جشن نوروز سال ۱۳۹۳ را در افغانستان تجليل کنند.

بيش از ۳۰۰ ميليون نفر نوروز را با ۳ هزار سال قدمت در کشورهای ايران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکيه، ازبکستان، آذربايجان، قرقيزستان، تاجيکستان ، قزاقستان ، عراق و بسياری ديگر از کشورها جهان گرامی می دارند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نيز در فوريه سال ۲۰۱۰ روز ۲۱ مارس را به عنوان روز بين المللی نوروز و فرهنگ صلح در جهان با ريشه ايرانی به رسميت شناخت و اين روز را در تقويم خود جای داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016