چهارشنبه 6 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ايرانی شد

ایلنا ـ رييس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی با نواز شريف نخست وزير پاکستان خواستار اقدام جدی و فوری برای دستگيری تروريستها و آزادی فوری سربازان ايرانی به گروگان گرفته شده شد.

به گزارش ايلنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با اشاره به اينکه بيش از يک ماه است که ۵ نفر از مرزبانان ايرانی در منطقه مرزی ايران و پاکستان توسط گروهک تروريستی ربوده شده و به داخل خاک پاکستان منتقل شده اند و اخيراً گزارشات ضد و نقيضی نسبت به يک نفر از آنها منتشر شده است، گفت: با وجود اقدمات دوجانبه و پيگيری های ممتد جمهوری اسلامی ايران و تشکيل کميسيون مشترک مرزی ميان مسوولان استان سيستان و بلوچستان ايران و ايالت بلوچستان پاکستان و تلاش های مشترک انجام گرفته، انتظار داشتيم که بعد از تشکيل اين کميسيون، اقدام جدی از سوی مقامات پاکستانی برای آزادسازی گروگان های ايرانی صورت پذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رييس جمهوری با تاکيد بر اينکه اينگونه حوادث تاثير منفی در افکار عمومی ملت ايران نسبت به دولت پاکستان دارد، گفت: ما می خواهيم دو کشور و دو دولت همکاری بسيار گسترده ای برای مبارزه با تروريسم در منطقه داشته باشند و در اين راستا آماده هرگونه همکاری در هر سطحی با دولت پاکستان برای تامين امنيت در مرزهای دو کشور هستيم.

روحانی افزود: معتقدم اقدامات مشترک دو کشور عليه تروريست ها می تواند اثرات مثبتی بر افکار عمومی دو ملت بگذارد.

وی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران به هيچ عنوان و در هيچ زمانی اجازه نداده و نخواهد داد تا تروريست ها و افراد شرور از خاک ايران عليه پاکستان استفاده کنند به اقدامات گروه های تروريستی در ماههای گذشته از خاک پاکستان عليه ايران اشاره و خاطر نشان کرد: مسلماً اين تروريست ها به دنبال تخريب روابط دو کشور اسلامی و همسايه در منطقه هستند و ما اميدواريم که در اين راستا شاهد اقدامی فوری و عملی از سوی دولت پاکستان بوده و منتظر شنيدن خبرهای خوبی در اين رابطه باشيم.
رييس جمهوری اظهار اميدواری کرد: تا با برنامه ريزی مشترک دو کشور ديگر شاهد تکرار اين گونه حوادث تلخ در منطقه نباشيم.

روحانی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران و پاکستان دو کشور مهم در مسائل منطقه ای و بين المللی هستند، گفت: به همين دليل رايزنی های مقامات بلندپايه دو کشور نه تنها در جهت توسعه روابط بلکه در راستای صلح و امنيت منطقه، اهميت فراوانی دارد.

رييس جمهوری با بيان اينکه ما همواره پاکستان را دوست نزديک خود دانسته و در سياست های کلان خود همواره توسعه امنيت و امنيت توسعه را مد نظر قرار داده ايم، تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران خواهان پاکستانی امن، توسعه يافته و با ثبات است.

نخست وزير پاکستان: اطمينان می دهم دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ايرانی از هيچ تلاش و اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

نواز شريف نخست وزير پاکستان نيز در اين گفت و گوی تلفنی ضمن تبريک نوروز به دولت و ملت ايران گفت: پاکستان اهميت ويژه ای برای روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی ايران که بر اساس مشترکات تاريخی، مذهبی و فرهنگی بنا شده، قائل است.

نخست وزير پاکستان با تاکيد بر اينکه اين کشور اقدام تروريست ها را عملی پليد می داند که توسط دشمنان دو کشور برای ضربه زدن به روابط ايران و پاکستان انجام گرفته، گفت: دولت پاکستان برای برقراری امنيت در مرزهای دو کشور تعهد قوی و جدی داشته و ما هرگز اجازه نمی دهيم تروريست ها از خاک پاکستان برای ضربه زدن به ايران استفاده کنند.

نواز شريف افزود: دولت پاکستان از هيچ تلاشی برای آزادی افراد ربوده شده ايرانی فروگذار نمی کند چرا که اين مساله از اهميت فوق العاده ای برای ما برخوردار است و در اين راستا کاملاً آماده ايم تا بر تلاش های خود بيافزاييم و اجازه ندهيم که دشمنان مشترک دو کشور به روابط برادرانه ما ضربه بزنند.

نخست وزير پاکستان با بيان اينکه تروريست ها تهديدی هستند که پاکستان همواره با آن مواجه بوده و با آن مقابله خواهد کرد، گفت: اطمينان می دهم که دولت پاکستان همه اقدامات و همکاری ها را در اين زمينه انجام خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016