پنجشنبه 7 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما: با تعلیق عضویت گروه هشت، روسیه را به انزوا کشانده ایم

يورونيوز ـ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در دیدارش با سران اتحادیه اروپا در بروکسل، بر ارزشها و سیاستهای مشترک آمریکا و متحدان آن تاکید کرد.

وی ضمن همراهی با متحدان اروپایی آمریکا با اشاره به ضمیمه کریمه اوکراین توسط روسیه به خاک خود، چنین تصمیم و حرکتی را برای مسکو هزینه بر دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت:« ما در کنار هم، با تنزل روابط دو جانبه خود با روسیه و نیز تعلیق عضویت آن در گروه هشت، روسیه را بلحاظ سیاسی به انزوا کشانده ایم. روسیه بواسطه تحریم متحمل هزینه می شود، تحریمهایی که اثرش را بر روسیه و سیاستگذاران و مقامات آن گذاشته است.»

باراک اوباما افزود:« اگر رهبر روسیه بدین منوال ادامه دهد، مطمئنا ما به عمیقتر شدن انزوای روسیه شدت خواهیم بخشید، تحریمها گسترده تر شده و هزینه ای که اقتصاد و جایگاه روسیه در جهان متحمل می شود، فزایش خواهد یافت.»

اگرچه ضمیمه شدن کریمه اوکراین به روسیه روندی است بازگشت ناپذیر با این وجود بی شک چنین حرکتی برای مسکو خالی از هزینه نخواهد بود.

ژیروس ساندورس، خبرنگار بخش مجاری یورونیوز از بروکسل می گوید:«باراک اوباما در سخنرانی خود در بروکسل به اوکراین و روسیه پیامی محکم فرستاد. وی معتقد است که ارزش های مشترک اروپا و ایالات متحده، مانند آزادی و دموکراسی همچنان در جهان اشاعه خواهد یافت. پس از بروکسل اوباما ابتداء به ایتالیا و پس از آن به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016