سه شنبه 5 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جنبش راست افراطی اوکراین کشته شد

يورونيوز ـ بنا بر اعلام وزارت کشور اوکراین، الکساندر موزیچکو، رهبر گروه راست افراطی غرب اوکراین، روز دوشنبه چهارم فروردین در درگیری با پلیس این کشور که در صدد دستگیری او بود، کشته شد.

این حادثه در شهر «ریونه» در غرب اوکراین روی داد و به گفته مقامات اوکراین، ابتدا الکساندر موزیچکو بود که بر روی پلیس آتش گشود و نیروهای پلیس را مجبور به استفاده از سلاح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای موزیچکو، به جرم ارتکاب جرایم سازمان یافته تحت تعقیب بود و سه عضو دیگر این گروه نیز یک شب قبل از وقوع این حادثه دستگیر شده بودند.

پیش از این نیز دولت روسیه، به اتهام دست داشتن الکساندر موزیچکو در جنگ های جدایی طلبی در چچن و همکاری با اسلامگرایان تندروی این منطقه، به دنبال بازداشت او بود.

این گروه افراطی، در زمان برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در میدان استقلال کی یف، پایتخت، در میان مردم حضور داشتند. آنها تحت عنوان جنبش راست اوکراین دست به اقداماتی خشونت آمیز می زدند و به درگیری با پلیس این کشور می پرداختند.

اعضای این گروه مردان جوانی بودند که دیدگاههایی رادیکال داشتند و از نقاط مختلف اوکراین به کی یف آمده بودند و در میان آنها هم روس زبان و هم اوکراینی زبان وجود داشت.

آنها معمولا بر صورتهایشان ماسک می زدند و در مقابل پلیس ضد شورش با چوب و یا میله های آهنی از خود دفاع می کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016