پنجشنبه 7 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سیسی بدون رقیب در انتخابات ریاست جمهوری مصر

يورونيوز ـ اعلام رسمی خبر کناره گیری عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش و وزیر دفاع مصر و شرکت وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور، واکنش هایی را در میان مردم و سیاستمداران این کشور درپی داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران، آقای سیسی که در برکناری محمد مرسی از قدرت، نقش اساسی داشت، از شانس نخست برای پیروزی در انتخابات برخوردار است چراکه علاوه بر افزایش محبوبیتش طی ماههای گذشته، رقیب جدی نیز برای او در این انتخابات وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سیسی در سخنان خود همزمان با اعلام خبر کاندیداتوری اش گفت که نمی تواند برای تغییر سریع شرایط “معجزه” کند اما با از خودگذشتگی برای سپری کردن دورانی بسیار مشکل آماده است.

بر اساس قانون اساسی مصر، افراد نظامی نمی توانند نامزد شرکت در انتخابات شوند.

حمدین صباحی، از سیاستمداران چپگرای مصر تنها فردی است که تاکنون از نامزدی خود برای شرکت در این انتخابات خبر داده است. وی در انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی موفق شد جایگاه سوم را درمیان کاندیداهای شرکت کننده کسب کند.

کمیسیون عالی انتخابات مصر اعلام کرده که روز سی ام مارس تاریخ نهایی برگزاری انتخابات را اعلام خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016