دوشنبه 19 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت هر متر خانه ۵۱ درصد گران شد

مرکز آمار ايران از افزايش قيمت خريد مسکن، زمين و اجاره در نيمه ابتدايی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مديريت معاملات املاک و مستغلات کشور در نيمه اول سال ۹۲ برای تمام شهرهای کشور از سوی مرکز آمار بيانگر آن است که قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربنای مسکونی ۵۱ درصد و اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختنی برای اجاره يک مترمربع زيربنای مسکونی در کشور حدود ۲۶.۸ درصد در نيمه‌ی اول سال ۹۲ نسبت به نيمه اول سال ۹۱ افزايش يافته است.

بنابراين گزارش؛ متوسط قيمت خريد و فروش هر مترمربع زمين يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود ۶۷۸ هزار و ۱۰۰ تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۸.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹.۱ درصد افزايش داشته است.

هم چنين متوسط قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور يک ميليون و ۴۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که نسبت به دوره‌ی قبل ۱۷.۸ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۱.۳ درصد افزايش دارد.

بر اين اساس متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختنی برای اجاره يک مترمربع زيربنای مسکونی حدود شش هزار و ۷۰۰ تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۱۵.۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۸ درصد افزايش دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016