دوشنبه 11 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد خانواده های زندانيان اهوازی محکوم به اعدام

خانواده های سيد خالد موسوی و علی چبيشاط دو زندانی سياسی اهوازی از شهر شوش پس از مراجعه به نهادهای امنيتی و قضايی در شهر اهواز، با تهديد رو به رو شدند.

فعالان حقوق بشر امروز يکشنبه ۳۰ مارس ۲۰۱۴ از اهواز گزارش دادند که خانواده های اين دو زندانی پس از اينکه دريافتند که فرزندانشان روز سه شنبه ۱۸ مارس ۲۰۱۴ از زندان دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده اند، اقدام به مراجعه به نهادهای قضايی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در اين ميان دادگاه انقلاب هيچ گونه پاسخی به آنها نداده و هر دو خانواده را سرگردان رها کرده است. آنان پس از مأيوس شدن از دادگاه به ستاد خبری اداره اطلاعات مراجعه کرده اند که با پرخاشگری و تهديد به بازداشت مواجه شده اند.

امکان تماس با آقای ترابی وکيل تسخيری اين دو زندانی سياسی به دليل غياب ايشان نيز وجود ندارد.

دو زندانی ياد شده در تاريخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شده و پس از ماهها شکنجه شديد جسمی و روانی مجبور به (اعترافات) اجباری شده بودند.

شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به رياست “قاضی سيد محمد باقر موسوی” برای علی چبيشاط و سيد خالد موسوی احکام اعدام و برای يک نفر ديگر هم پرونده آنها به نام سلمان چايانی ۲۵ سال حبس صادر کرده بود.

پس از اعلام خانواده های آنها مبنی بر انتقال آن دو زندانی به مکانی نامعلوم، سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه ای خواستار اعلام مکان نگهداری آنان و فراهم نمودن يک دادگاه عادلانه بری محاکمه آنها شده است.

پس از اين بيانيه بسياری از فعالان حقوق بشر مقيم داخل و خارج و سازمان های بين المللی مخالف اعدام با دفتر رهبر ايران و رياست قوه قضائيه تماس های مکرر داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016