پنجشنبه 14 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج جديد گرانی قيمت انواع سوخت

پس از افزايش ۲۰ درصدی قيمت گاز طبيعی مشترکان خانگی، بهای سه فرآورده اصلی نفتی هم از ابتدای فروردين ماه افزايش يافت به طوری که قيمت گازمايع به بيش از دو برابر افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از افزايش قيمت برق و آب در اسفند ماه سال گذشته، از ابتدای فروردين ماه سال جاری بهای هر متر مکعب گاز طبيعی مشترکان خانگی هم حدود ۲۰ درصد توسط دولت تدبير و اميد افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه بر اين هيات دولت تدبير و اميد با صدور مصوبه ای قيمت سه فرآورده اصلی نفتی شامل نفت کوره، نفت سفيد و گاز مايع "ال.پی.جی" را هم از ابتدای فروردين ماه سال جاری افزايش داد.

در اين بين گاز مايع بيشترين افزايش قيمت را نسبت به اسفند ماه سال گذشته تجربه کرده است به طوری که بهای هر کيلوگرم گاز مايع با افزايش بيش از دو برابری روبرو شده است.

بر اساس مصوبه دولت از ابتدای فروردين ماه سال جاری قيمت گاز مايع ( LPG ) به صورت سيلندر ١١ کيلويی در ازای هر کيلو ٢١٠٠ ريال و در سيلندرهای بيش از ١١ کيلو و مخازن بالک هر کيلو ٦٥٠٠ ريال تعيين شده است.

از اين رو قيمت گاز مايع از ۱۰۰ تومان سال گذشته به يک باره با افزايش بيش از ۱۰۰ درصدی به ۲۱۰ تومان از ابتدای فروردين ماه سال جاری افزايش يافته است.

مطابق با تصويب نامه شماره ٣٩٩/ت ٥٠١٥٠ ه مورخ ٩٣/٠١/٠٦ هيئت وزيران، از ابتدای امسال قيمت هر ليتر نفت سفيد حرارتی ويژه مصارف خانگی با کالا برگ ١٥٠٠ ريال و قيمت هر ليتر نفت کوره سوخت حرارتی نيز ٢٥٠٠ ريال اعلام شد.

بر اين اساس بهای هر ليتر نفت سفيد در مقايسه با اسفند ماه سال گذشته ۵۰ تومان و قيمت هر ليتر نفت کوره با افزايشی ۵۰ تومانی روبرو شده است.

پيش بينی می‌شود تا ارديبهشت ماه سال جاری دولت تدبير و اميد قيمت بنزين، سی.ان.جی و گازوئيل را هم افزايش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016