جمعه 22 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتین: بدهی‌های اوکراین ممکن است اروپا را دچار کمبود گاز کند

بی‌بی‌سی: ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در نامه ای به رهبران چند کشور اروپایی هشدار داده که واردات گاز آنها از روسیه ممکن است به دلیل بدهی‌های اوکراین با مشکل روبرو شود.

بسیاری از کشورهای شرق اروپا گاز وارداتی خود را از روسیه و از طریق خط لوله‌‌ای که از اوکراین عبور کرده، دریافت می‌کنند. آلمان، ایتالیا و اتریش پرمصرف ترین کشورهای غربی هستند.

گازپروم، بزرگترین تولید کننده انرژی روسیه می‌گوید که اوکراین ۲.۲ میلیارد دلار به روسیه بدهکار است که اخیرا این مبلغ دوبرابر شده و باید پرداخت شود.

کیف حاضر به قبول افزایش این بدهی نیست.

پیشتر، معاون نخست وزیر روسیه خطر از دست دادن مشتریان اروپایی را رد کرده و گفت بازار جایگزین برای تولیدات انرژی کشورش وجود دارد.

در ماه‌های گذشته اعتراض‌هایی علیه دولت اوکراین شکل گرفت که در نهایت به برکناری رئیس‌جمهوری این کشور و تشکیل دولت موقت نزدیک به غرب منجر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از آن نیروهای هوادار روسیه در شبه‌جزیره کریمه حاضر شدند و با رای پارلمان این جمهوری خودمختار، همه‌پرسی درباره پیوستن به روسیه برگزار شد که نتیجه آن، رای مثبت اکثریت بود.

مسکو نیز این نتیجه را به رسمیت شناخت و کریمه را رسما به عنوان جزئی از فدراسیون روسیه اعلام کرد.

دولت موقت اوکراین و کشورهای غربی از این اقدام به‌شدت انتقاد کرده و آن را نامشروع خوانده‌اند.

در این مدت روسیه قیمت گاز صادراتی‌اش به اوکراین را نیز یک‌سوم افزایش داد.

کیف و واشنگتن، مسکو را متهم کرده‌اند که به ناآرامی‌ها در مناطق روس‌نشین شرق اوکراین دامن می‌زند تا بتواند زمینه الحاق بخش‌های دیگری از اوکراین را فراهم کند.

روسیه این ادعا را به‌شدت رد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016