شنبه 23 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران: تصمیم آمریکا در ندادن ویزا به ابوطالبی مغایر قوانین بین‎‌المللی است

بی بی سی - ایران از تصمیم آمریکا در صادر نکردن ویزا برای حمید ابوطالبی انتقاد کرده است.

ایران آقای ابوطالبی را به عنوان سفیر خود سازمان ملل متحد معرفی کرده است. مقر سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکاست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است این اقدام آمریکا با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و حق کشورها را برای انتخاب نماینده‌شان در سازمان ملل زیر پا می‌گذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمید بابایی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل تصمیم آمریکا را "تاسف‌بار" خوانده است.

کنگره آمریکا باراک اوباما، رییس جمهور این کشور، را تحت فشار گذاشته بود که به آقای ابوطالبی اجازه ورود به خاک آمریکا را ندهد.

کاخ سفید پیشتر نیز گفته بود که انتخاب ایران برای نماینده جدید این کشور در سازمان ملل انتخابی "نامناسب" است.

آمریکا می‌گوید حمید ابوطالبی در حمله به سفارت آمریکا در ایران و گروگانگیری کارکنان این سفارتخانه در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۸ دست داشته است.

اما از قول آقای ابوطالبی نقل شده که او با گروه "دانشجویان پیرو خط امام" کار کرده اما نقشی مستقیم در گروگان‌گیری نداشته و از جمله در مقطعی درباره آزادی گروهی از این گروگان‌ها، مترجم گروه بوده است.

حمید ابوطالبی در حال حاضر معاون سیاسی دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران است و پیش از این سفیر ایران در ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا بوده است.

گفته می شود آمریکا در گذشته هرگز از صدور ویزا برای افراد نامزد نمایندگی سازمان ملل خودداری نکرده است.

بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در نیویورک می‌گوید ایران حالا حق دارد از آمریکا در کمیته ویژه این سازمان، که ١٩ کشور در آن عضوند و بر عملکرد کشور میزبان سازمان ملل نظارت دارد شکایت کند.

گروگانگیری سال ۵۸ موجب شکاف عمیق میان ایران و آمریکا و قطع روابط آنها شد، خصومتی که پس از حدود ۳۵ سال همچنان ادامه دارد.

آمریکا در عین حال گفته است موضوع آقای ابوطالبی تاثیری بر مذاکرات جاری هسته ای ایران و گروه ۱+۵ (متشکل از آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان) نخواهد گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016