چهارشنبه 27 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیپلمات ایرانی در مصر به خاطر "ملاقات با وابستگان اخوان المسلمین" احضار شد

بی بی سی ـ دلیل احضار رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر ملاقات دیپلمات‌های ایرانی با وابستگان به شخصیت‌های مخالف دولت آن کشور عنوان شده است.

رسانه های خبری مصر به نقل از محمد عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر، گزارش کرده اند که رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر به دلیل ملاقات دیپلمات ایرانی با افراد وابسته به گروه اخوان المسلمین به این وزارتخانه احضار شده بود.

روز سه شنبه، گزارش شد که وزارت خارجه مصر مجتبی امانی، رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر را به این وزارتخانه احضار و برخی ملاحظات در مورد عملکرد اعضای دفتر حفاظت از منافع ایران را به او ابلاغ کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسانه‌های خبری مصر به نقل از سخنگوی وزارتخارجه آن کشور گفته اند که دلیل احضار آقای امانی ملاقات اعضای دفتر حفاظت از منافع ایران با افراد مرتبط با گروه اخوان المسلمین مصر بوده است.

این دومین بار در سال مسیحی جاری است که رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران به وزارت خارجه مصر احضار می شود. روز ۶ ژانویه نیز وزارت خارجه مصر آقای امانی را احضار و مراتب اعتراض خود در مورد اظهارات مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران را به او ابلاغ کرد. خانم افخم در مورد تشدید خشونت بین نیروهای دولتی مصر و تظاهرکنندگان وابسته به اخوان المسلمین ابراز نگرانی کرده بود.

در پی برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری اسلامگرا و تظاهرات اعتراضی اخوان المسلمین و حملاتی به نفرات و مراکز ارتش و پلیس مصر، دولت انتقالی این کشور اخوان المسلمین را سازمان تروریستی خواند و آن را غیرقانونی اعلام کرد.

محمد مرسی در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ به عنوان رئیس جمهوری مصر زمام امور را در دست گرفت و در اوایل ماه ژوئیه سال بعد، در پی تظاهرات گسترده علیه دولت، توسط ارتش مصر برکنار و بازداشت شد. در طول زمامداری آقای مرسی، روابط مصر با ایران که پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ قطع شده بود، به تدریج رو به بهبود گذاشت هر چند به برقراری روابط کامل دیپلماتیک منجر نشد.

در خبر دیگری در همین زمینه، خبرگزاری فارس گزارش کرده که مجتبی امانی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی الیوم السابع گفته است دیدارش با معاون وزارت خارجه مصر "دوستانه" بوده و در طول این دیدار، احساس نمی کرده که به وزارت خارجه "احضار" شده است.

براساس این گزارش، آقای امانی گفته است که همکاری میان دو کشور از محورهای گفتگو در این دیدار بوده و افزوده است که گزارش های حاکی از اقدام دفتر حفاظت از منافع در توزیع کتاب‌هایی با محتوای مذهبی صحت ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016