پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز انزجار جبهه ملی ايران از حمله به زندانيان سياسی در زندان اوين


به نام خداوند جان وخرد
هم ميهنان ارجمند

اصولا زندانی شدن به گونة عادی و بدون ضرب وشتم خود از بدترين مجازات هاست چنان که اگردر باغ مصفا وروح انگيزی هم کسی را زندانی کنند پس از مدتی نه چندان طولانی دچار دلتنگی می شود ورهايی از آنجا را آرزو می کند.

اينک اگر زندان جايی مخوف باشد که زندانی از آغاز ورود به بی حرمتی و فحش و ناسزاگويی متصديان زندان روبه رو گردد چه اندازه برای او ناگوار وآزاردهنده است و چه بسا پس از آن به انواع شکنجه واقدامات نا جوانمردانهِ ديگر دچار گردد که بسی مايه تأسف است و اين قضيه ناراحتی و تأثر کسان و اقوام او را نيزدر بر می گيرد. حال از قرار ی که به ثبوت رسيده دريک يا دو بند از زندان اوين درحين بازرسی هفتگی عده ای از نگهبانان زندان به جان زندانيان افتاده چندين نفر را که هيچ تقصيری نداشته اند چنان مضروب و مجروح کرده اند که کارشان به بيمارستان کشيده شده و از ميان اين عده برخی درحال نقاهت بعد از بيماری بوده اند.ازجمله آنان آقای مهندس هوتن دولتی است که ازچندبيماری رنج ميبردوبه صورتی جدی نياز به درمان دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تنی چند از مادران وزنان که به سراغ فرزندان و شوهران خود رفته اند آنان را خونين ومالين ودر وضعيت رقت باری مشاهده کرده اند و از مشاهده حال آنان دچار بی قراری بسيار گرديده اند.

اين رفتارهای غيرقانونی و نابهنجار که يادآور خشونتهای زندان بانان قرون وسطی است و در زندانهای کشور ما اتفاق می افتد نه تنها فرسنگها از رعايت حقوق بشر دور است بلکه دردنيای متمدن امروز نسبت به حيوانات هم خشونت از نوع جرائم است و پی آمدهای قانونی دارد.

خبر مضروب کردن زندانيان اوين در رسانه ها و فضای مجازی جهان انعکاس ننگباری يافته و از کشور ما درين قسمت آبروريزی شده است.

جبهه ملی ايران تنفر شديد خود را ازين عمليات وحشيانه زندان بانان اوين ابراز می دارد و اين گونه رفتار قرون وسطايی را که به حيثيت کشور لطمه می رساند سخت محکوم و مجازات عاملان اين حادثه را از حکومت انتظار می کشد .

رئيس شورای مرکزی و هيئت رهبری جبهه ملی ايران - اديب برومند
تهران – سوم ارديبهشت ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016