پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه اعتصاب غذای شش زندانی رجايی‌شهر؛ اعتراض به دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های رسمی

شش تن از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با زندانيان بند ۳۵۰ اوين و جهت اعلام حمايت از اعتصاب غذای آنان، از روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کلمه، زندانيان سياسی رجايی شهر در بيانيه ی اعلام اعتصاب غذای خود تصريح کرده اند که موضع‌گيری‌های منتاقض رييس سازمان زندان‌ها که مستقيما مقام مسئول محسوب می‌شود، از تکذيب حادثه تا تخفيف و تمسخر قربانيان را شامل می‌شود. موضع‌گيری شبهه‌انگيز وزير دادگستری و سکوت معنادار وزارت اطلاعات از جمله واکنش‌های غيرقابل توجيه مقامات دولتی محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفر (شاهين) اقدامی، رضا انتصاری، مسعود باستانی، سعيد رضوی‌فقيه، مهدی محموديان، سعيد مدنی و مصطفی نيلی۶ زندانی سياسی هستند که به ياران و همراهان اعتصاب کننده ی خود در اوين پيوستند.

متن کامل بيانيه اين زندانيان که در اختيار کلمه قرار گرفته است به شرح زير است:

هتک حرمت و حيثيت کسی که به حکم قانون دستگير، بازداشت، زندانی يا تبعيد شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است. (اصل ۳۹ قانون اساسی)

ملت شريف ايران

انقلاب بهمن ۵۷ نه يک واقعه بلکه فرآيندی بود طولانی در راستای مطالبات ملت ايران از مشروطه به اين سو و بنابراين از سر اتفاق نبود که آزادی، استقلال، عدالت اجتماعی در يک کلام تحقق حق حاکميت ملت بر سرنوشت خويش، درصدر آرمان‌های اين انقلاب جای گرفت.

متاسفانه در ساليان پس از پيروزی انقلاب اصول مربوط به حقوق ملت مندرج در قانون اساسی، بارها از سوی مسئولان کشور نقض شده و قوه‌قضاييه نيز نه تنها در برابر اين تخلفات رفتاری مسئولانه از خود نشان نداد بلکه در بسياری موارد، خود سردمدار قانون‌شکنی‌ها بوده است.

جمله به زندانيان سياسی و ايراد صدمات و فشارهای جسمی و روانی عليه ايشان و خانواده‌هايشان بی‌سابقه نيست. آزار زندانيان سياسی و مبادرت به اقدامات مجرمانه در محيط زندان از سوی مسئولان قضايی و امنيتی بارها صورت پذيرفته است. دريغ که مسئولان نظام سياسی کشور از پيامدهای کوتاه مدت و زيان‌های دراز مدت چنين اقدامياتی درس نمی‌گيرند.

عدم رسيدگی به منصفانه به احکام و مجازات‌های غيرقانونی و رفتار خلاف قانون و اخلاق از جمله قتل زنده‌يادان زهرا کاظمی، زهرا بنی‌يعقوب، هدی صابر، ستار بهشتی و فاجعه تلخ کهريزک که متاسفانه اراده‌ای جهت دادرسی عادلانه به جنايات عاملان و آمران آنها ديده نمی‌شود، ضمن افزايش شکاف دولت-ملت، موجب جری‌تر شدن نهادهای امنيتی و مسئولان قضايی در برخورد با زندانيان سياسی و عقيدتی شده است. در چنين شرايطی حادثه پنج‌شنبه سياه اوين زخم تازه‌ای بر پيکر جنبش دموکراسی خوهانه مردم ايران آورده است.

متاسفانه به رغم گذشت يک هفته از فاجعه دردناک و غيرانسانی حمله به بند ۳۵۰ و ضرب و شتم شديد و ايراد جراحات عمومی به زندانيان سياسی و انتقال اجباری ايشان به سلول انفرادی، هيچ يک از مسئولان قضايی، اجرايی و امنيتی، رفتاری مسئولانه از خود نشان نداده و با دروغ‌پردازی‌های محيرالعقول در رسانه‌های رسمی به ويژه صدا و سيما رفتاری مسئوليت‌گريزانه از خود بروز داده‌اند.

موضع‌گيری‌های منتاقض رييس سازمان زندان‌ها که مستقيما مقام مسئول محسوب می‌شود، از تکذيب حادثه تا تخفيف و تمسخر قربانيان را شامل می‌شود. موضع‌گيری شبهه‌انگيز وزير دادگستری و سکوت معنادار وزارت اطلاعات از جمله واکنش‌های غيرقابل توجيه مقامات دولتی محسوب می‌شود. گويی آقايان از ياد برده‌اند رای ملت ايران در خرداد ماه ۱۳۹۲ «نه» به حاکميت دروغ، بی‌قانونی، فساد و بی‌کفايتی و آری به مطالبات جنبش سبز مردم ايران بود.

از اين رو، ما جمعی از زندانيان سياسی-عقيدتی سالن ۱۲ زندان رجايی‌شهر ضمن اعتراض به قانون‌شکنی‌های دستگاه قضايی و نهادهای امنيتی همصدا با ياران‌مان در بند ۳۵۰ اوين و درواکنش به رفتارهای غيرمسئولانه مقامات ذی‌ربط، از شامگاه چهارشنبه سوم اردی‌بهشت اعتصاب غذا می‌کنيم.

فصبر جميل و الله‌ المستعان»

جعفر (شاهين) اقدامی
رضا انتصاری
مسعود باستانی
سعيد رضوی‌فقيه
مهدی محموديان
سعيد مدنی
مصطفی نيلی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016