پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متمم استشهاديه زندانيان بند ۳۵۰ اوين: اعلام جرم و درخواست اقدام عاجل قضايی

۷۰ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه‌ی اعلام جرم خود با توجه به اينکه با گذشت زمان، آثار و جراحات در حال از بين رفتن است و نياز به اقدام فوری توسط مقام قضايی دارد، تقاضای رسيدگی ثبت آثار و دلايل مشهوده و مکشوفه اثباتی جرم و اعزام مصدومان به پزشکی قانونی جهت معاينه جراحات و آثار و علايم ضرب و صدمات جسمی و در نهایت مجازات مسببان را ارائه داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ ۷۰ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه ای به عنوان متمم شهادت نامه ی پيشين خود به شرح جزيياتی از وضعيت زندانيان آسيب ديده يورش خونين ۲۸ بند ۳۵۰ زندان اوين و فهرست افرادی که در روز ۲ ارديبهشت ۹۳ معاينه شده اند پرداختند.

اين زندانيان که در شهادتنامه و درد نامه قبلی به تشريح شرايط آن دسته از آسيب ديدگان که وضعيت آن ها کاملا روشن بود پرداخته بودند، امروز در شهادتنامه ای ديگر آن را تکميل کرده اند.

به گزارش کلمه، اين زندانيان در نامه ی اعلام جرم خود با توجه به اينکه با گذشت زمان، آثار و جراحات در حال از بين رفتن می باشد و نياز به اقدام عاجل توسط مقام قضايی دارد، تقاضای رسيدگی ثبت آثار و دلايل مشهوده و مکشوفه اثباتی جرم و اعزام مصدومان به پزشکی قانونی جهت معاينه جراحات و آثار و علايم ضرب و صدمات جسمی و نهايتا مجازات مسببين را ارائه داده اند.

متن متمم اعلام جرم و استشهاديه زندانيان بند ۳۵۰ که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

احتراما پيرو اعلام گزارش وقوع جرايم متعدد در تاريخ ۲۸ فروردين ۹۳ در بند ۳۵۰ اوين که منجر به مصدوميت تعداد زيادی از همبنديان گرديد و در تاريخ ۳۰ فروردين ۹۳ توسط جانشين رييس بند ۳۵۰ (آقای هاشمی) تحويل گرفته شده است به استحضار می رساند:

پس از ثبت اين گزارش، تعداد ديگری از مصدومان آن حادثه از سلول انفرادی به بند ۳۵۰ منتقل گرديدند که ميزان صدمات وارده بر آنها توسط ديگر همبنديان مشاهده و توسط دو نفر از پزشکان حاضر در زندان گواهی و تاييد گرديد که به ضميمه ارائه می شود.

بنابراين به استناد بند “ب” ماده ۶۵ و ماده ۶۶ قانون آيين دادرسی کيفری که عنوان می دارد: “هرگاه کسب اعلام نمايد که خود ناظر وقوع جرمی بوده و جرم مذکور دارای جنبه عمومی باشد، اين اظهار برای شروع به رسيدگی کافی است هرچند دلايل ديگری برای انجام تحقيقات نباشد…”. و همچنين با توجه به بند “ب” ماده ۳ قانون تشکيل دادگاه های عمومی و انقلاب و بند ب ماده ۱۵ قانون آيين دادرسی کيفری که رياست و نظارت بر ضابطان دادگستری از جمله روسا و معاونان زندان را وظيفه قانونی دادستان اعلام کرده و کشف جرم و تعقيب متهم و اقامه دعوی از جنبه حق الهی و حفظ حقوق عمومی و حدود اسلامی در هر حوزه قضايی بر عهده دادستان است. (بند الف ماده ۳ قانون تشکيل دادگاه های عمومی و انقلاب) بدينوسيله ميزان صدمات و جراحات وارده به زندانيان مذکور را گواهی نموده و حاضريم در محاکم قضايی ادای شهادت نماييم.

با توجه به اينکه با گذشت زمان، آثار و جراحات در حال از بين رفتن می باشد و نياز به اقدام عاجل توسط مقام قضايی دارد، تقاضای رسيدگی ثبت آثار و دلايل مشهوده و مکشوفه اثباتی جرم و اعزام مصدومان به پزشکی قانونی جهت معاينه جراحات و آثار و علايم ضرب و صدمات جسمی و نهايتا مجازات مسببين را داريم.

فهرست افرادی که در روز ۳۱ فروردين ۹۳ معاينه شده اند؛

۱- اسدالله هادی: زخم و خراشيدگی در حال ترميم در ساق پای چپ -بالای قوزک داخلی-،کوفتگی و تورم پوست سر در ناحيه پشت گوش راست، کبودی در حال بهبودی در مچ دست راست.

۲- اسدالله اسدی: خونمردگی نسبتا وسيع در ناحيه شکم -بالای ناف- کوفتگی در ناحيه پشت کتف راست و محدوديت حرکت در مفصل کتف.

۳- امير دوربين قاضيانی: کبودی در حال جذب نواری شکل در ناحيه پشت کتف راست که با تورم خفيف همراه است، کبودی در حال جذب محازات کشکک زانوی راست و محدوديت حرکت نسبی در مفصل زانوی راست.

۴- داور حسينی وجدان: تورم و کبودی نواری شکل در ناحيه پشت کتف چپ به همراه محدوديت حرکت در مفصل کتف چپ.

۵- مصطفی عبدی: خراشيدگی خطی در حال ترميم در ناحيه فوقانی پوست سر به همراه تورم مختصر.

۶- مصطفی ريسمان باف: کبودی های نواری شکل در قسمت خلفی ساعد دست راست که در حال بهبودی است.

فهرست افرادی که در روز ۲ ارديبهشت ۹۳ معاينه شده اند؛

۱-ياشار دارالشفا: کبودی در حال جذب -سبز، زرد- نواری شکل در قسمت ميانی پشت بازوی چپ و ضايعه مشابه در ناحيه پشت کتف راست.

۲- سروش ثابت: کبودی در حال جذب -سبز ، زرد- نواری شکل در ناحيه پشت کتف راست، زخم در حال ترميم به همراه کبودی در حال جذب در بخش ميانی قدام ساق پای چپ.

۳- مهدی خدايی: زخم در حال ترميم در ناحيه شصت دست راست، کبودی درحال جذب همراه با تورم خفيف و کوفتگی در ناحيه پشت کتف راست.

۴- مجيد اسدی: کبودی درحال جذب -سبز،زرد- در بخش ميانی داخل بازوی چپ.

۵- هوتن دولتی: کبودی و کوفتگی در حال بهبود به همراه تورم و محدوديت حرکت جزيی در ناحيه مچ دست راست.

امضا کنندگان:
محمدمهدی احمدی
حسن اسدی زيدآبادی
امير اسلامی
وحيد اصغری
داريوش الياسی
عباس اميدی
علی امينی
اکبر امينی ارمکی
کامران ايازی
علی ايرانی
سيدمحمود باقری
کاظم برجسته
عماد بهاور
قربان بهزاديان نژاد
سيدعليرضا بهشتی شيرازی
اصغر پاداشی
مسعود پدرام
کاميار ثابتی صنعت
نادر جانی
امين چالاکی
غلامرضا حسينی
رسول حيدرزاده
مرتضی خسروی
شاهين دادخواه
احمد دانش پور مقدم
محسن دانش پور مقدم
صفا دانه
حميد درخشنده
هوتن دولتی
مهدی دولتی درآباد
علی ذاکری
محمدصادق ربانی املشی
عليرضا رجايی
عليرضا رجبيان فرد
سيد حسين رونقی ملکی
مهدی ری شهری
مصطفی ريسمان باف
مهدی ساجدی فر
سالار ستوده
رضا سميعی منفرد
عليرضا سيديان
رضا شهابی
اميد شاهمرادی
آروين صداقت کيش
رسول عبدالهی
بهزاد عباسی
مسعود عرب چوبدار
علی علايی
فرشيد فتحی
ابراهيم فيروزی
سيامک قادری
محسن قشقايی زاده
محمد قويدل
پيمان کاس نژاد
رمضانعلی کاظم زاده
حميد کرواسی
اميد کوکبی
جعفر گنجی
حسين لاوی
منوچهر محمدعلی
مجيد محمدی معين
آرش مقدم
حميدرضا مهاجرانی
بهزاد ميرزايی
محسن ميردامادی
احمد نظر
محمدحسين نعيمی پور
سيداحمد هاشمی
محمدحسن يوسف پورسيفی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016