شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد جديد نفتی ايران به ۱+۵، گازمايع را از ليست تحريم خارج کنيد

مهر ـ مديرعامل بزرگترين هلدينگ پتروشيمی ايران با ارائه پيشنهادی به کشورهای ۱+۵ خواستار خروج گاز مايع از ليست تحريم‌ها شد و اعلام کرد: بر خلاف محصولات پتروشيمی و فرآورده‌های پليمری، گاز مايع توليدی پتروشيمی‌ها هنوز در ليست تحريم قرار دارد.

عادل نژاد سليم امروز در گفتگو با مهر درباره دلايل کاهش توليد و صادرات گاز مايع توليدی برخی از مجتمع‌های پتروشيمی کشور با وجود آزادسازی صادرات پتروشيمی ايران توسط غرب، گفت: پس از توافق ايران با کشورهای عضو گروه ۵+۱ صادرات محصولات پتروشيمی ايران به ويژه به کشورهای عضو اتحاديه اروپا آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت هلدينگ پتروشيمی خليج فارس با اعلام اينکه با وجود آزادسازی صادرات پتروشيمی اما هنوز گاز مايع توليدی پتروشيمی ها در ليست تحريم قرار دارد، تصريح کرد: از اين رو به اعضای مذاکره کننده وزارت امور خارجه درخواست کرده ايم تا با گروه ۱+۵ برای آزادسازی گاز مايع از ليست تحريم مذاکره کنند.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه در شرايط فعلی ۶ درصد محصولات پتروشيمی کشور به بازارهای اروپايی صادر می شود، اظهار داشت: علاوه بر اين حجم صادرات محصولات پتروشيمی ايران به چين و کشورهای آفريقايی افزايش يافته است.

نژادسليم همچنين در پاسخ به سئوال ديگر مهر در خصوص شرايط صادرات ارتوزايلين و پارازايلين پس از توقف توليد بنزين در پتروشيمی‌ها، توضيح داد: در صورت توقف توليد بنزين و ريفورميت در مجتمع های پتروشيمی امکان صادرات محصولات مايع پتروشيمی‌های توليدکننده بنزين همچون نوری و بندر امام وجود دارد.

وی با اعلام اينکه در شراط فعلی هيچگونه مشکلی برای صادرات ارتوزايلين و پارازايلين پتروشيمی پس از توقف توليد بنزين وجود ندارد، بيان کرد: هم اکنون به جز گاز مايع مشکلی برای صادرات ساير محصولات پتروشيميايی وجود ندارد.

به گزارش مهر، همزمان با آغاز صادرات محصولات پتروشيمی ايران به کشورهای عضو اتحاديه اروپا، چندين محموله از محصولات پتروشيمی به کشورهای آفريقايی صادر شده است.

در سال‌های گذشته کشورهايی همچون چين، هند، بنگلادش، سريلانکا، پاکستان و عراق و تا حدودی ارمنستان، مالزی و چندين کشور آسيايی مشتری اصلی برخی محصولات پتروشيمی ايران به ويژه کود اوره و آمونياک بودند که سال گذشته علاوه بر کشورهای آسيايی چندين کشور آفريقايی همچون موزامبيک و تانزانيا هم به جمع خريداران ين دو محصول پتروشيمی پيوسته اند.

حسن پيوندی قائم مقام شرکت ملی صنايع پتروشيمی اخيرا در گفتگو با مهر با بيان اينکه حضور ايران در بازار پتروشيمی اروپا برای دو طرف دارای مزيت های متعددی است و تبادل محصولات به يک معامله برد- برد برای ايران و کشورهای اروپايی تبديل شده است، تاکيد کرده است: بر خلاف بازارهای اروپايی، بازارهای آسيايی جذابيت بالاتر اقتصادی و تجاری برای محصولات پتروشيمی ايران برخوردار است.

شرکت ملی صنايع پتروشيمی هر چند از کشورهای چين، هند، کشورهای جنوب شرقی آسيا و خاور دور به عنوان مشتريان اصلی محصولات پتروشيمی و فرآورده‌های پليمری ايران ياد می‌کنند اما کشورهای آفريقايی هم به تدريج در صف خريد محصولات پتروشيميايی ايران قرار می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016