دوشنبه 8 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکز آمار: نرخ تورم به ۳۰.۲ درصد رسيد

مهر ـ مرکز آمار ايران، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به فروردين ماه امسال را ۳۰.۲ درصد اعلام کرد. در همين حال، شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی ۲ درصد افزايش نشان می دهد.

به گزارش مهر، مرکز آمار ايران در گزارشی از شاخص قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردين ماه سال ۱۳۹۳ اعلام کرد: شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فروردين ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۱۸۲.۳ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزايش داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



افزايش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۷.۶ درصد می باشد که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل (۱۹.۶) کاهش يافته است.

درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به فروردين ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰.۲ درصد است که نسبت به همين اطلاع در اسفند ماه ۱۳۹۲ (۳۲.۱) کاهش يافته است.

گزارش مرکز آمار ايران می افزايد: شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات در اين ماه به رقم ۲۲۵.۳ رسيد که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزايش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۲۳.۴ رسيد که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزايش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد افزايش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه ۳۹.۷ درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد افزايش نشان می دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهی به فروردين ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۰.۳ درصد است که نسبت به همين اطلاع در اسفندماه ۱۳۹۲ (۴۴.۴) کاهش يافته است.

شاخص گروه عمده کالاهای غيرخوراکی و خدمات در فروردين ماه ۹۳ به رقم ۱۶۷.۶ رسيد که ۱.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان می دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده کالاهای غيرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فروردين ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه ۲۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۲ (۲۷.۱) کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016