دوشنبه 8 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات در فضای کمتر امنيتی؛ ۱۲ زندانی همچنان در سلول های انفرادی

کلمه – گروه خبر: برخلاف وعده ی مسئولان امنيتی برای پيگيری خواسته های خانواده های زندانيان سياسی در صورت لغو تجمع خانواده ها در مقابل دادستانی، هنوز ۱۲ نفری که در انفرادی هستند از انفرادی خارج نشده اند.

صبح روز شنبه قرار بود خانواده‌های زندانيان سياسی در مقابل دادستانی تهران برگزار شود که با وعده جدی مسوولان امنيتی لغو شده بود. انتقال فوری ساير زندانيانی که در انفرادی هستند به بند عمومی، رسيدگی به مسايل پزشکی و صدمات وارده به زندانيان از جمله وعده های فوری مسوولان امنيتی تهران به نمايندگان خانواده های زندانيان سياسی بوده است.

به گزارش خبرنگار کلمه، امروز، زندانی های سياسی امروز در فضای کمتر امنيتی نسبت به هفته ی گذشته توانستند با خانواده های خود ملاقات کنند، هر چند لاغر شدن زندانيانی که در اعتصاب غذا هستند به چشم می آمد و خانواده ها را از ادامه ی اعتصاب نگران کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر محمدصديق کبودوند در همين زمينه به خبرنگار کلمه می گويد که همسرش در اين مدت در بيمارستان بوده اما امروز توانسته با وی ملاقات کند.

اين در حالی است که اسماعيلی رييس معزول سازمان زندان ها بارها در گفت و گوهايش تاکيد کرده بود که هيچ ضرب و شتمی صورت نگرفته و هيچ زندانی ای به بيمارستان منتقل نشده است.

هفته ی پيش همسر اين زندانی سياسی خبر از شکستگی سه دنده سمت راست، خونريزی کليه، شکستگی دو انگشت پای چپ، کبودی زانو و دست از آرنج به بالا و تورم پشت سر همسرش داده بود.

خانم کبودوند امروز می گويد: در حال حاضر در همراهی با خانواده های زندانيان محبوس در انفرادی که ملاقات نداشتند نشسته ايم دم در زندان تا به آن ها هم ملاقات دهند.

عاطفه خلفی، همسر حسن اسدی زيدآبادی ديگر زندانی سياسی که در بند عمومی دست به اعتصاب غذا زده نيز بعد از ملاقات با همسرش می گويد: جو ملاقات مانند هفته پيش امنيتی نبود. ملاقات معمول را داشتيم. منتها بچه ها بشدت لاغر شده بودند و خيلی ناراحت.

او با بيان اين که بچه ها هم از انفرادی خارج نشده اند می گويد: همسر من به همراه ۱۱ نفر ديگر هنوز در اعتصاب غذا است.

عاطفه خلفی در صفحه فيس بوک خود از امروز می نويسد: امروز هشتمين روز اعتصاب غذا است. هنوز عزيزانی در اعتصاب غذا هستند و اعتصاب خودشان را ادامه ميدهند… امروز از چند خبرگزاری تماس گرفته اند که آيا اعتصاب شکسته شده؟ جواب منفی است. هنوز خيلی ها دارند با گوشت و پوستشان به برخوردهای ناجوانمردانه پنج شنبه سياه اوين اعتراض می کنند.

خانواده های زندانيان سياسی از روز انتشار خبر حمله به بند ۳۵۰ پيگيری های مصرانه ی خود را در جهت احقاق حقوق زندانيان خود داشته اند و از هفته ی گذشته نيز دست به روزه سياسی زده اند در همراهی با اعتصاب کنندگان غذا.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016