سه شنبه 9 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: حواشی مربوط به جشن روز زن کذب است

سخنگوی دولت با اشاره مراسم روز زن و حواشی مربوط به آن، گفت: مطالبی که در اين رابطه عنوان شده، کذب محض است و در اين مراسم که دختر امام راحل نيز حضور داشتند، فقط به چهار خانم نمونه جايزه اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه کوير، محمدباقر نوبخت در ديدار با امام جمعه کرمان، اظهار کرد: معادن، ذخاير مالی و منابع طبيعی به عنوان ثروت اصلی محسوب می‌شوند و خوشبختانه استان کرمان نيز از مواهب الهی و منابع انسانی خوبی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: اميدواريم در برنامه پنجساله ششم توسعه که مقدمات آن در حال فراهم شدن است، استان کرمان در سايه وحدت و همراهی نمايندگان، روحانيت و استاندار بتواند با منابع بزرگ انسانی و وحدت سهم لازم خود را از توسعه فراهم کند.

نوبخت با قدردانی از تلاش‌های نماينده ولی فقيه در استان، خطاب به امام جمعه کرمان تاکيد کرد: پذيرش همه سلايق يک اصل محسوب می‌شود که بايد به آن احترام گذاشته شود و شما نيز همواره در جهت جمع کردن اين نظرات تلاش می‌کنيد.

معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور همچنين گفت: نقطه هدف ما خدمت به محرومان است و در آغاز انقلاب اين را وعده داده‌ايم و از همين رو اميدواريم بتوانيم اين وظيفه را انجام دهيم. در ۳۵ سال عمر انقلاب اسلامی همه مديران در سه قوا تلاش کرده‌اند و آثاری برجای گذاشته‌اند که تاريخ اين رسالت‌ها را قضاوت خواهد کرد که چقدر منابع داشتند و چه کارهايی انجام دادند.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: همه افراد دولت يازدهم در زمينه کاری خود باتجربه هستند و باتوجه به سابقه رئيس‌جمهور و وزرا می‌توان اطمينان داد که همگی با تجربه و پختگی بر سر کار آمده و هيچ‌کدام برای آزمون و خطا به صحنه خدمت نيامده‌اند. همه افراد دولت يازدهم کمر به خدمت مردم بسته‌اند که اين امر توفيقی برای کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت با بيان اينکه "اعتلا و شأن نظام اسلامی در خدمت به محرومان است و امام و رهبری همواره بر آن تاکيد داشته‌اند"، گفت: با روی کار آمدن دولت يازدهم نگاهمان را از گذشته به سوی آينده معطوف کرده‌ايم به گونه‌ای که دو هزار و ۹۰۶ طرح ناتمام از دوره قبل در کشور مانده بود و ۲۱۰ هزار ميليارد تومان در بودجه ۹۲، محقق نمی‌شد اما با همکاری نماينده‌ها قانون بودجه را تغيير داديم و با بودجه ۱۵۰ هزار ميليارد تومانی، انضباط مالی به گونه‌ای ايجاد شد تا گرانی و تورم که مشکل اصلی به شمار می‌رود کاهش يابد و با همان عدد پيش‌بينی شده در سال ۹۲ بيش از و يک و نيم برابر سال ۹۱ فقط به پروژه‌های عمرانی اعتبار داديم.

نوبخت ادامه داد: اين انضباط موجب شد تا تورم ۴۳ درصدی اسفندماه ۹۲ به ۳۲.۱ درصد برسد و در فروردين‌ماه ۹۳ نيز تورم به ۳۰ درصد کاهش يافت و تلاش می‌کنيم در سال جاری تورم را به زير ۲۵ درصد برسانيم.

معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه "مجبور به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی يارانه‌ها هستيم"، تصريح کرد: برای فاز دوم به مردم اعلام کرديم در صورت انصراف، منابع به بخش بهداشت و خدمات اختصاص می‌يابد که در اين راستا دو ميليون و ۴۷۰ هزار نفر از دريافت يارانه انصراف داده‌اند و دولت از اين تعداد تشکر کرده و به اقدام آنها احترام می‌گذارد.

وی با بيان اينکه "حيثيت تمام سال‌های گذشته را در دولت يازدهم برای خدمت به مردم گذاشته‌ايم"، بر عزم دولت يازدهم برای کاهش سهم مردم از هزينه‌های درمان و نيز کاهش تورم تاکيد کرد.

نوبخت در بخش ديگری از صحبت‌هايش درباره حواشی مراسم روز زن، گفت: مطالبی که در اين رابطه عنوان شده، کذب محض است و يادآوری می‌شود در اين مراسم که دختر امام راحل نيز حضور داشتند، فقط به چهار خانم نمونه جايزه اهدا شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016