پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام میرحسین موسوی از زندان خانگی: صدای شعار تجمع خانواده زندانیان به خانه اختر رسیده است

کلمه - میرحسین موسوی که روز گذشته از بیمارستان به زندان اختر مننقل شد و با فرزندان خود دیدار کرد، پیغامی کوتاه درباره نامه اخیر آیت الله حائری شیرازی به ایشان داده است.

میرحسین موسوی که از نامه آیت الله حائری به خود و حجت الاسلام والمسلمین کروبی خبردار شده است، پیامی با این مضمون برای امام جمعه سابق شیراز داده است:

حضرت آیت‌الله حایری شیرازی، با توجه به آنکه در طول مدت حصر تلاش شده است هیچ‌گونه نوشته یا پیام مکتوب و یا نامه و روزنامه‌ای به دست ما نرسد، در صورتی‌که نامه شما به دست بنده برسد، پاسخ به آن را مغتنم خواهم شمرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت الله حائری شیرازی که تا چند سال پیش امام جمعه شیراز بود و هم اکنون در دفتر رهبری فعالیت دارد، حدود ده روز پیش در نامه ای خطاب به آقایان موسوی و کروبی، با اذعان به اینکه اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده است، به عملکرد و مواضع میرحسین و کروبی در این مدت انتقاد کرد و از برخوردهای صورت گرفته نیز دفاع کرد.

وی همچنین خطاب به موسوی و کروبی نوشته که اگر نظام حرف خود را پس بگیرد، آنها قهرمان می شوند و از این رو ناچار است در موضع دشمنی با آنها باقی بماند.

صدای شعارهای خانواده های زندانیان به زندان اختر رسیده است

خانم رهنورد و آقای موسوی همچنین در ملاقات دیروز از برخوردهای صورت گرفته با زندانیان بند ۳۵۰ اوین ابراز تاسف و تالم کرده اند.

به گزارش کلمه، میرحسین و رهنورد گفته اند که از پس دیوارها و حصارها، شعارهای خانواده های زندانیان را که برای اعتراض در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده بودند، شنیده اند.

به گفته رهنورد و میرحسین، آنها که در زمان شنیدن صدای این خانواده های مظلوم از کم و کیف ماجرا بی خبر بوده اند، همان شب با دیدن گزارشی که از برنامه خبری بیست و سی تلویزیون پخش شده، از واقعه حمله به بند ۳۵۰ مطلع شده اند.

میرحسین و رهنورد همچنین گفته اند: از دست ما جز تاثر عمیق و دعا کاری ساخته نبود.

خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ اوین در دومین روز اردیبهشت با تجمع مقابل ریاست جمهوری، تلاش کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش روحانی و اعضای هیات دولت برسانند؛ تجمعی که باعث حضور نمایندگان خانواده ها در نهاد ریاست جمهوری و تشکیل هیاتی برای پیگیری موضوع از سوی حسن روحانی شد.

خانواده های زندانیان سیاسی در این تجمع خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و همچنین شعارهایی همچون «وزیر بی کفایت استعفا استعفا»، «این همه رای گرفتین، دولت چرا نشستین» و «اوین شده فلسطین، دولت چرا نشستین» سر دادند.

کوچه اختر که میرحسین و رهنورد در آن زندانی اند، در خیابان پاستور و در مجاورت نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016