چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد جواد ظریف: دیپلماسی واقعی‌گرایانه من اسرائیل را ایزوله کرده است

رادیو فرانسه - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس که به سؤال از وزرا اختصاص داشت، در پاسخ به انتقادات شماری به توافق ژنو، گفت که با سیاست های پراگماتیک خود اسرائیل را در جامعه بین المللی ایزوله کرده است.

سه روز پس از برگزاری همایش "دلواپسیم" که شماری از منتقدان و مخالفان دولت به نام نقد توافق ژنو، سیاست خارجی کشور را با مجموعه‌ای از انتقادها و مسائل مختلف هدف قرار داده بودند، محمد جواد ظریف به صراحت گفت: «تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران منجمله از طریق تخریب چهره و حیثیت ملی تحت انکار هولوکاست تحقق یابد».
رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: «ما طالب صلح هستیم اما مطیع و مرعوب نیستیم ما ملتی دلاور بوده و دلواپس نمی‌باشیم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمایندگان به اصطلاح "دلواپس" که در چند ماه گذشته با تذکرات کتبی و شفاهی، پرسش، نطق و مصاحبه گوشه هایی از سیاست خارجی دولت را با چالش مواجه کرده بودند، از محمد جواد ظریف پرسیدند :

علت انفعال شما در موضوع رژیم حرامزاده اسراییل و هلوکاست چیست؟ مستندات تاریخی آقای ظریف درباره تأیید دروغ هلوکاست در دولت راستگویان چیست؟ علت عدم حمایت شما از پیشرفت های دفاعی جمهوری اسلامی و جلوگیری از سفر هیأت های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران چیست؟ علت مواضع خفت بار شما در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

پاسخ های محمد جواد ظریف که در ماه های آغازین کار دولت یازدهم نیز یک بار در جلسه علنی مجلس حضور یافته و از دیپلماسی این دولت دفاع کرده بود، با فریادهای «احسنت - احسنت» شماری از نمایندگان همراه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016