دوشنبه 22 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس خواستار صيانت تيم مذاکره کننده از تمامی حقوق هسته ای ايران شد

تهران - ايرنا - نمايندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه دور جديد مذاکرات ايران و۱+۵ در وين با انتشار بيانيه ای خواستار صيانت تيم مذاکره کننده از تمامی حقوق هسته ای ملت ايران شدند و اظهار داشتند که با هيچ وعده و وعيدی عقب نشينی نکنند چرا که بايد در مقابل نمايندگان ملت پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، اين بيانيه را «شاهين محمد صادقی» عضو هيات رييسه مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس قرائت و اعلام کرد اين بيانيه به امضای تمامی نمايندگان مجلس رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بيانيه از مذاکره کنندگان هسته ای خواسته شده است در اين مذاکرات از تمام حقوق هسته ای بر اساس ان پی تی از جمله غنی سازی، تحقيق و توسعه و همه ابعاد آن و نيز آب سنگين اراک صيانت کنند.

در اين بيانيه که در چهار بند تهيه شده، آمده است: موضوع هسته ای نسخه مجاهدت دانشمندان کشور و پايداری ملت در اين راه بوده و در زمره دستاوردهای بزرگ ملی است که همگان بويژه نمايندگان مردم نسبت به حفظ و صيانت از آن حساس هستند.

نمايندگان مجلس در اين بيانيه يادآور شدند: جمهوری اسلامی ايران از ابتدا معتقد بود که جنجال در موضوع هسته ای که سالهاست توسط برخی قدرت های بزرگ انجام پذيرفته چيزی جز بهانه گيری نبوده و نيست و لذا برای رفع هرگونه سوءتفاهم حل و فصل مسايل را از طريق مذاکرات سياسی دنبال کرده و مقدمات اين امر در طول سال های گذشته انجام گرفت.

نمايندگان مجلس تاکيد کردند: حال که مذاکرات سياسی در موضوع هسته ای به بخش نهايی آن نزديک شده است مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرتها شنيده می شود که تصور می کنند با اين گونه عمليات روانی می شود مذاکرات هسته ای را به بيراهه بکشانند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی به اين گونه دسايس قدرت های بزرگ که حکايت از نوعی عقب افتادگی ذهنی دارد هشدار می دهند ملت ايران به هيچ عنوان از فناوری صلح آميز هسته ای در همه ابعاد آن تنازل نخواهد کرد و پايداری اين امر در قوانين مجلس مشخص شده است.

آنان همچنين در بيانيه خود تاکيد کردند: وزير امور خارجه و هيات مذاکره کننده همراه بايد در مذاکرات تمامی حقوق هسته ای ملت ايران بر اساس معاهده ان پی تی شامل غنی سازی، تحقيق و توسعه و ابعاد مختلف آن و همچنين آب سنگين اراک را صيانت کنند و با هيچ وعده و وعيدی از اين يافته های فناوری صلح آميز هسته ای عقب نشينی نکنند چرا که بايد در اين زمينه در مقابل نمايندگان ملت پاسخگو باشند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در بيانيه خود مقام والای شهيدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بويژه دانشمندان شهيد هسته ای را گرامی داشتند و از دست اندرکاران و دانشمندان صنعت هسته ای قدردانی کردند.

دور جديد مذاکرات هسته ای ايران و گروه ۱+۵ از فردا (سه شنبه) در وين اتريش برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016