دوشنبه 22 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مذاکرات نهايی هسته ای محل مسامحه نخواهد بود

مهر ـ رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه امروز ملت ايران صاحب فناوری هسته ای شده است گفت: اين امری نيست که قابل معامله باشد، ايران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خويش به جهان است نه دنبال اسباب بازی هسته ای، قدرت های غربی نيز بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهايی محل مسامحه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ميلاد حضرت علی(ع) را تبريک گفته و به ذکر احاديثی در فضايل اين امام بزرگوار پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن شرح بخشی از تاريخ حکومت حضرت علی(ع) گفت: امروز نيز گروهی از متعصبين خشک مقدس به شيوه مارقين با همان عصبيت به جان مسلمانان افتاده اند و با سلاح تکفير پيوندهای اسلامی را نابود می کنند و روحيه مبارزه گری خود را به جای طغيان عليه استبداد و استکبار به مصرف امت اسلامی کشانده اند. در زمان حضرت علی(ع) نيز مارقين از سلاح تکفير بهره می جستند و حتی حضرت علی(ع) را تکفير کردند.

رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آيا تکفيريون امروز، ماموريت مارقين را ندارند که جان و آبروی مسلمانان را نشانه رفته اند؟ و چه خوب امام علی(ع) آنها را تصوير نمود که تيرهايی هستند در دست شيطان. امروز اين تيرهای شيطانی در عراق و افغانستان و پاکستان و سوريه کاری جز تفرقه و کشتار مسلمانان انجام نمی دهند و اقدامات آنان بيشترين بهره را برای سياست بازان مکار جهانی دارد.

وی ادامه داد: از طرف ديگر قاسطين و ناکثين جهان امروز با قدرت اقتصادی و سياسی در مقابل انقلاب اسلامی ايستاده اند و هر روز به بهانه ای ماجرايی درست می کنند. به خاطر مطامع دنيوی چند جنگ راه انداخته اند و سالها است با مکر سياسی و رسانه ای در مقابل ملت ايران سنگ اندازی کرده اند و از سلاح نفت و بانک استفاده نامشروع کردند تا به مقاومت ملت ايران لطمه وارد کنند.

لاريجانی تصريح کرد: اخيراً رئيس جمهور آمريکا به دولت روسيه و آقای پوتين اخطار داده که نبايد از ابزار انرژی در ماجرای اوکراين استفاده سياسی کند واقعاً خجالت آور و تعجب آور است که اين گروه سياست باز مکار اينقدر فراموش کار شده اند. مگر شما در اين سالها از سلاح تحريم نفت و گاز عليه ملت ايران استفاده سياسی نکرديد.

وی افزود: پس با چه منطقی نسبت به روسيه موعظه می کنيد؟ اگر استفاده ابزاری از انرژی در سياست را تقبيح می کنيد سال ها است که با اين روش در مقابل ملت ايران ايستاده ايد.

رئيس مجلس شورای اسلامی در بخش ديگری از سخنرانی خود با اشاره به حرف های ناگفته مقامات آمريکايی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: مقامات آمريکايی در آشکار و نهان برای حد و حدود فناوری صلح آميز هسته ای خط و نشان کشيده اند که تعداد سانتريفيوژها در ايران فلان مقدار باشد يا آب سنگين اراک چنان شود يا تحقيق و توسعه فلان محدوديت را پيدا کند.

وی افزود: ظاهراً قدرت های بزرگ غربی ميدان مذاکرات هسته ای را با شعبده بازی سياسی اشتباه گرفته اند. مذاکرات هسته ای مذاکراتی واقعی است تا عيار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ايران ارزشی برای اين گونه مانورهای ننگين شما قائل نيستند.

لاريجانی تاکيد کرد: ملت ايران طی سال های طولانی مجاهدت و پايداری به چنين دستاوردی رسيده است آن هم در شرايطی که شما بالاترين مقابله را با اراده ملت از خود نشان داديد.

وی با بيان اينکه امروز ملت ايران صاحب فناوری هسته ای شده است گفت: اين امری نيست که قابل معامله باشد، ايران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خويش به جهان است نه دنبال اسباب بازی هسته ای لذا مذاکره کنندگان هسته ای نمی توانند از هيچ يک از حقوق هسته ای ايران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقيق و توسعه بدون هيچ مسئوليت صرفنظر نمايند.

رئيس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: مجلس شورای اسلامی همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته تاکيد فرمودند مبنای توفيق حرکت آتی کشور را در خودباوری و تکيه بر دانش و توانمندی های داخلی می دانند که يک نمونه مهم آن در دانش هسته ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می کند که در مذاکرات آينده چارچوب مورد قبول صيانت از کليت فناوری صلح آميز هسته ای است و کميت اين فناوری محل چانه زنی نيست.

وی ادامه داد: تنها خط قرمز در کيفيت فناوری هسته ای بر حسب فتوای رهبری توليد سلاح می باشد نه چيز ديگر.

لاريجانی تاکيد کرد: وزير خارجه و تيم مذاکره کننده صرفاً در اين مسير و فقط در موضوع هسته ای و نه چيز ديگر می توانند مذاکره کنند.

وی تصريح کرد: قدرت های غربی نيز بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهايی محل مسامحه نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016