پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناطق نوری: بعضی ها در زمينه مذاکرات هسته ای مردم را می ترسانند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بعضی ها در زمينه مذاکرات هسته ای مردم را می ترسانند و مسئولان مذاکره کننده را به ترديد می اندازند. تحليل من اين است که اين افراد يا آگاهی ندارند و يا عمدا و سهوا اشتباه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری صبح امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری در سخنانی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای اظهار داشت: يکی از مشکلات من اين است که صريح بوده و قائل به ديپلماسی آشکار هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: متاسفانه در مذاکرات هسته ای بعضی ها جوسازی کرده و تيم مذاکره کننده کشورمان را خسته می کنند به جای اينکه آنها را تقويت و حمايت کنند. ما سرباز به جبهه فرستاده ايم و رهبر معظم انقلاب نيز تيم مذاکره کنندگان را افسران و سربازان ما دانستند که با پشتوانه و دلگرمی ما برای مذاکره رفته اند.

بعضی ها در زمينه مذاکرات هسته ای مردم را می ترسانند و می لرزانند

حجت‌الاسلام ناطق نوری افزود: اين بعضی ها مردم را می ترسانند و می لرزانند و مسئولان مذاکره کننده را به ترديد می اندازند. تحليل من اين است که اين افراد يا آگاهی ندارند و يا عمدا سهوا اشتباه می کنند.

وی با بيان اينکه امروز اين آمريکا است که دنبال مذاکره با ماست نه ما دنبال مذاکره با آمريکا، افزود: چرا منزلت خود را بشکنيم و بی توجه و يا ناخواسته و ناخودآگاه دشمن را تقويت کنيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اين دولت و اوباما آدم باهوشی است، ادامه داد: برای اينکه متوجه شويد اوباما آدم باهوشی است به اين فکر کنيد که در کشور نژاد پرستی مثل آمريکا يک فرد سياهپوست بتواند بالا بيايد. در دانشگاه هاروارد در رشته حقوق دکتری بگيرد و در صحنه سياست و حزب از پايين حرکت و در راس به عنوان سناتور و سپس به عنوان رئيس جمهور انتخاب شود.

وی عنوان کرد: آمريکايی ها به اين جمع بندی رسيده اند که جمهوری خواهها نادان بودند و جنگ را به آمريکا در عراق و افغانستان تحميل کردند که اينها برای آمريکا هزينه داشت و چيزی هم گيرشان نيامد. به اين جمع بندی رسيده اند که بعد از ۳۵ سال که ايران را تحريم کردند اما امروز همچنان ايران سرجای خود محکم و مستقل ايستاده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: آمريکايی ها هشت سال جنگ را بر ملت ايران تحميل و تحريم ها و فشارهای زيادی را وارد کردند که بتوانند گلوی ايران را بگيرند و خفه کنند اما به اين نتيجه رسيدند که ايران سرجای خودش محکم و مقتدر ايستاده و در هر کشوری که وارد می شوند رد پای ايران را می بينند که تاثير گذار است.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: امروز آمريکا می بيند که ايران در کشورهای مختلف منطقه اعم از عراق، افغانستان، سوريه و لبنان با همه تحريم ها اثرگذار است پس سرعقل می آيند که در خاورميانه کشورهای کوچک جزيره ای مانند قطر و عربستان قابل اتکا نيستند و در منطقه خاورميانه کشوری که اين همه پتاسيل دارد و بايد مشکلاتمان را با اين کشور حل کنيم ايران است و دنبال مذاکره بايد با آنها باشيم.

تيم مذاکره کننده بايد هميشه از موضع عزت و قدرت صحبت کند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر ضرورت تقويت تيم مذاکره کننده هسته ای، بيان داشت: رهبری هم فرمودند بايد هوشمندانه در مذاکرات عمل کنيم، زيرک باشيم، عزت خود را حفظ کنيم و جلو برويم. تيم مذاکره کننده هم نبايد به انفعال بيفتد و بايد هميشه از موضع عزت و قدرت و منطقی صحبت کند و دلش گرم باشد به پشت سرش که مردم هستند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بيان اينکه بدبينانه هم بخواهيم نگاه کنيم اگر که اين مذاکرات به ثمر نرسد به سرجای اولمان بر می گرديم، عنوان کرد: در شرايط کنونی بايد وحدت داشته باشيم. در راس ما ولی فقيه قرار دارد که فردی هوشمند، آگاه، اجرايی و مسلط است.

وی با اشاره به سخنان اخير خود در جمع خبرنگاران بيان داشت: قبل از اعتکاف به مسجدی برای عقد خطبه مسجد برای اعتکاف رفته بودم. بعد از خارج شدن از مسجد همه خبرنگاران اطراف من را گرفتند که سوال از من بپرسند من هم گفتم که من مصاحبه نمی کنم. در نهايت يکی از خبرنگاران از من پرسيد شما دلواپس نيستيد که من هم به او جواب دادم چه نگرانی و دلواپسی بايد داشته باشيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: امروز اين دلواپسی يک مکتب شده که من می گويم من هيچ دلواپس نيستم و کاملا آرام هستم. ۳۵ سال دلواپس نبوديم، در مقابل رژيم شاه و هشت سال جنگ دلواپس نبوديم. ما هيچ دلواپس نيستم چرا که خدا، اعتقاد و ايدئولوژی و ملت عزتمندی داريم. نظامی که ملتی به اين خوبی و پشتوانه ای به اين خوبی دارد، رهبری و وحدت دارد چرا بايد دلواپسی داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016