پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی در جمع معترضان مذاکرات هسته‌ای: تمام حقوق کشور محقق می‌شود نگران نباشيد

ايرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ماه با حضور در دانشکده مهندسی انرژی و فيزيک دانشگاه صنعتی اميرکبير از دستاوردهای جديد پژوهشگران، استادان و دانشجويان اين دانشکده در خصوص دستگاه توکامک البرز بازديد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به هنگام خروج آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از اين دانشکده، جمع معدودی از جوانانی که خود را دانشجوی دانشکده می‌ناميدند و تعداد آنان حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر تخمين زده می‌شد با بلند کردن دست نوشته‌هايی با عناوين «ما همچنان دلواپس دستاوردهای هسته‌ای هستيم»، «مرگ بر آمريکا»، «وای بر مسئولينی که به فکر آشتی با شيطان هستند»، «دستاوردهای هسته‌ای تعطيل‌بردار نيست» و غيره نسبت به روند مذاکرات ژنو ابراز نگرانی کرده و گاهی هم شعار انرژی هسته‌ای حق معلق!! ماست سر می‌دادند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اقدامی جالب به هنگام خروج از دانشکده برای لحظاتی با پياده شدن از خودرو به ميان اين گروه از جوانان رفت و با آنان گفت و گو کرد.

وی در جمع اين گروه اندک از جوانان اظهار داشت: شما جوانان و مردم همه کشور حقوق بسياری داريد که بايد همه آنان محقق شود و مطمئن باشيد که همه مسئولان کشور در تلاشند تمام حقوق کشور را محقق کنند. لذا نبايد نگران باشيد.

جالب تر از اين حاشيه، واکنش چند خبرگزاری همسو نسبت به اين اتفاق بود.

ظاهراً اين عکس‌العمل غافلگيرکننده آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع جوانان، آنقدر دور از انتظار برنامه‌ريزان و چند خبرگزاری همسو بود که به مذاق آنان خوش نيامد و قبل از اتمام برنامه، در خبری از قبل آماده شده، اين اجتماع کوچک را با عنوان اعتراض! دانشجويان دانشگاه اميرکبير به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی روی خروجی‌های خود قرار دادند و حضور وی در جمع جوانان و گفت و گوی صميمی با آنان را تحريف يا سانسور کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016