پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز ترديد هيلاری کلينتون نسبت به موفقيت مذاکرات هسته ای

عصر ایران ـ هيلاری کلينتون وزير خارجه سابق و يکی از کانديداهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمريکا در سخنانی نسبت به امکان موفقيت گفت و گوهای هسته ای بين ايران و گروه ۱+۵ ابراز ترديد کرد.ی

به گزارش عصر ايران به نقل از "هاآرتص" کلينتون که روز چهارشنبه در نشست سالانه "مجمع جهانی کميته يهوديان آمريکا" در واشنگتن سخن می گفت ، با ابراز ترديد نسبت به موفقيت گفت و گوهای جاری بين ايران و گروه ۱+۵ گفت نسبت به اين که ايران با انجام يک معامله و توافق برنامه های هسته ای خود را محدود کند، شک و ترديد دارد.

کلينتون گفت:" پرزيدنت اوباما شانس يک توافق جامع با ايران را ۵۰-۵۰ دانسته است، اما من شخصا نسبت به همکاری ايران برای حل ديپلماتيک برنامه هسته ای ترديد دارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



با اين وجود کلينتون گفت و گوهای در حال انجام بين ايران و گروه ۱+۵ (مذاکرات وين) را يک پيشرفت اميدوار کننده در حل و فصل ديپلماتيک پرونده هسته ای ايران دانست و تاکيد کرد آمريکا و متحدانش برای آزمودن شانس حل ديپلماتيک مساله هسته ای ايران بايد اين مسير را دنبال می کردند.

کلينتون با اشاره به مذاکرات جاری در وين مدعی شد، ايران در گذشته به تعهدات خود پای بند نبوده است و ماه های آتی ماه هايی بسيار مهم برای ايران به منظور عمل به تعهداتش در قالب توافق ژنو خواهد بود.

وزير خارجه سابق آمريکا همچنين تاکيد کرد آمريکا نبايد با ايران وارد يک معامله بد شود و با تکرار حرف های بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل گفت که به توافق نرسيدن بهتر از رسيدن به يک توافق بد است.

کلينتون مدعی شد:" ما نبايد توافقی را بپذيريم که امنيت اسراييل يا امنيت ملی خودمان را در خطر قرار دهد. حتی اگر به يک توافق بر سر برنامه هسته ای با ايران برسيم برخی رفتارهای ايران از جمله حمايت اين کشور از تروريسم و سياست تهاجمی اين کشور در منطقه منشا تهديد است.

کلينتون بخش اعظمی از سخنرانی خود را به رابطه آمريکا و اسراييل و نظرات خود در اين باره اختصاص داد. وزيرخارجه سابق آمريکا به پيمان نا گسستنی بين واشنگتن و تل آويو اشاره کرد و تاکيد کرد تعهد آمريکا به تامين امنيت اسراييل به هيچ وجه نبايد مورد مسامحه قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016