پنجشنبه 1 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد ۴۱ طرح نفت‌ و گاز ایران به سرمايه‌گذاران آسيا و اروپا

خبرگزاری تسنيم: معاون برنامه ريزی تلفيقی شرکت ملی نفت ايران با اعلام اين که ۴۱ طرح نفتی و گازی برای سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی تعيين شده است، از علاقمندی برخی شرکت‌های آسيايی و اروپايی برای حضور در اين طرح‌ها خبر داد.

عبدالرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم گفت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط شرکت ملی نفت ايران، ۴۱ فرصت سرمايه‌گذاری در بخش ميدان‌های نفت و گاز تعيين شده که از اين تعداد ۲۳ طرح مربوط به توسعه ميدان‌های نفتی، ۱۵ طرح مربوط به توسعه ميدان‌های گازی، دو طرح زيست محيطی برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت و يک طرح خدمات پشتيبانی در توليد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با اظهار اين که شرکت‌هايی از کشورهای اروپايی و آسيايی برای حضور در اين طرح‌ها ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند افزود: با آنها صحبت‌های مقدماتی صورت گرفت تا در صورت علاقمندی با مراجعه به بخش زيرربط، اطلاعات مورد نياز اين طرح‌ها در اختيار آنها گذاشته شود.

وی افزود: سوالات شرکت‌های خارجی بيشتر در مورد نوع قرارداد و اوضاع بين‌المللی بود که مديران شرکت ملی نفت ايران اين اطمينان را به آنها دادند که قراردادهای جديد در بخش بالادستی جذاب خواهند بود.

معاون برنامه ريزی تلفيقی شرکت ملی نفت ايران ادامه داد: يکی از راه‌های جدب سرمايه‌گذار در صنعت نفت تغيير قراردادهاست که به همين منظور کميته بازنگری در قراردادهای نفتی ايجاد شد تا با تغيير قرارداد، شرايط جذابی را برای سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کند. اين قراردادها به زودی نهايی و رونمايی خواهد شد و در اختيار شرکت‌های علاقمند به سرمايه‌گذاری در صنعت نفت کشورقرار می‌گيرد.

اسدی تاکيد کرد: قراردادهای جديد بر مبنای برد- برد خواهد و هم برای پيمانکاران داخلی و خارجی و هم سرمايه‌گذاران مشترک ايرانی و خارجی شرايطی جذاب ايجاد خواهد شد. همچنين فضای برای کار در صنعت نفت ايران از بعد بين‌المللی به زودی فراهم خواهد و سرمايه گذاراران از کار در اين بخش رضايت خواهند داشت.

او يادآور شد: واگذاری ۴۱ طرح اولويت ‌دار شرکت ملی نفت ايران بستگی به توانمندی مالی و فنی شرکت‌های داخلی و خارجی دارد. البته خوشحال خواهيم شد که همه پيمانکاران اين تعداد طرح ايرانی باشد.

اين مدير با سابقه شرکت ملی نفت ايران حضور پيمانکاران داخلی را در طرح‌های مورد نظر مشروط کرد و گفت: شرکت‌های ايرانی بايد علاوه بر توانايی فنی و مالی لازم، توانايی انتقال فناوری به داخل کشور را هم داشته باشد.

اسدی با بيان اين که بخش خصوصی داخلی مورد حمايت وزارت نفت خواهد بود گفت: شرکت ملی نفت ايران هم همکاری لازم را با آنها خواهد داشت.

وی با اظهار اين که استقبال خارجی‌ها برای حضور در اين ۴۱ طرح توسعه‌ای بالادستی خوب بود گفت: دو، سه شرکت خارجی علاقمندی بسيار خوبی برای اين طرح‌ها نشان داده‌اند.

نفت وی از اعلام آمادگی يک شرکت اروپايی برای حضور در آبهای عميق دريای خزر خبر داد و گفت: اين شرکت اروپايی پيش از اين تجربه حضور در آبهای عميق دريای شمال را داشته است. با وجودی که فعاليت در آبهای عميق دريای خزر جز اولويت‌ها و ۴۱ طرح تعيين شده از سوی شرکت ملی نفت نبود اما به دليل نياز به تجربه آنها از اين شرکت‌ اروپايی خواسته شد تا پيشنهاد خود را ارسال کند.

معاون برنامه ريزی تلفيقی شرکت ملی در پايان اعلام کرد: علاوه بر ۴۱ فرصت مورد نظر برخی شرکت‌ها برای بخش حفاری هم اعلام آمادگی کردند.

ليست فرصت‌های سرمايه‌گذاری در شرکت ملی نفت ايران
نام طرح
۱ طرح توسعه ميدان نفتی ياران جنوبی
۲ خريد اف.پی.اس.اُ در طرح توسعه لايه‌های نفتی پارس جنوبی - فاز يک
۳ طرح توسعه ميدان نفتی دهلران- فاز۲
۴ طرح توسعه ميدان‌های نفتی اروند
۵ طرح توسعه فاز دوم ميدان گازی سلمان
۶ طرح توسعه فاز سوم ميدان نفتی دارخوين
۷ طرح توسعه ميدان نفتی جفير
۸ طرح توسعه ميدان نفتی سومار
۹ طرح توسعه ميدان نفتی کرخه
۱۰ طرح توسعه ميدان نفتی سروش- فاز۲ در منطقه بهرگان
۱۱ طرح توسعه ميدان نفتی ماهشهر
۱۲ طرح توسعه ميدان نفتی چنگوله
۱۳ طرح توسعه ميدان‌های نفتی دانان- فاز ۲
۱۴ طرح توسعه تکميلی ميدان نفتی دالپری
۱۵ طرح توسعه ميدان نفتی چشمه خوش- بنگستان
۱۶ طرح توسعه ميدان نفتی زاغه- نفت سنگين
۱۷ طرح توسعه ميدان‌های نفتی ريگ، شوروم و دودرو
۱۸ طرح توسعه ميدان نفتی عسلويه شرقی
۱۹ طرح توسعه ميدان‌های نفتی ( کوه‌مند، کوه کاکی و بوشکان)
۲۰ طرح توسعه ميدان نفتی سپهر
۲۱ طرح توسعه ميدان‌های نفتی سوسنگرد
۲۲ طرح توسعه ميدان گازی کيش - فاز ۱
۲۳ طرح توسعه ميدان گازی پارس شمالی
۲۴ طرح توسعه ميدان‌های گازی گلشن و فردوسی
۲۵ طرح توسعه ميدان گازی لاوان
۲۶ طرح توسعه ميدان گازی فروز "ب"
۲۷ طرح توسعه ميدان‌های گازی دی و سفيدزاخور
۲۸ طرح نوسازی و بهسازی تاسيسات آغاجاری و ان.جی.ال ۱۸۰۰
۲۹ طرح توسعه مخازن گازی جنوب و ساخت کارخانه‌های گاز و گاز مايع وابسته به آن
۳۰ طرح توسعه ميدان نفتی اسفنديار
۳۱ طرح توسعه ميدان نفتی آرش
۳۲ طرح توسعه ميدان نفتی سهراب
۳۳ طرح توسعه ميدان گازی فرزاد "آ"
۳۴ طرح توسعه ميدان گازی فرزاد "ّب"
۳۵ طرح جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل
۳۶ طرح بهينه‌سازی مصرف انرژی
۳۷ طرح ساخت اماکن اقامتی
۳۸ طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی
۳۹ ساخت کارخانه گاز و گاز مايع ۲۳۰۰
۴۰ ساخت کارخانه گاز و گاز مايع ۱۸۰۰
۴۱ ساخت کارخانه گاز و گاز مايع ۱۷۰۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016