سه شنبه 13 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار نسبت به وقوع طوفان در ۲۱ استان کشور

ایسنا ـ معاون آمادگی و مقابله سازمان مديريت بحران کشور ضمن تشريح آخرين وضعيت طوفان روز گذشته پايتخت نسبت به وقوع طوفان مشابه در ۲۱ استان کشور طی امروز و فردا هشدار داد.

مرتضی اکبرپور در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره گفت: نسبت به طوفان روز گذشته تهران از قبل اطلاعيه داده بوديم و پيش بينی می‌کنيم اين وضعيت طی امروز و فردا ادامه داشته باشد.

اکبرپور نسبت به بروز طوفان در ۲۱ استان کشور هشدار داد و گفت: براين اساس پيش بينی می‌شود که طی امروز و فردا در استان های آذربايجان غربی، آذربايجان شرقی، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوين، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختياری، کهگيلويه و بوير احمد، يزد و کرمان، طوفانی مانند طوفان روز گذشته پايتخت رخ دهد که البته ممکن است شدت آن کمتر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: علاوه بر طوفان در استان‌های آذربايجان غربی و شرقی، اردبيل، گلستان، مازندران، گيلان، سمنان و دامنه‌های البرز و جنوب استان خراسان رضوی بارش رگبار نيز پيش بينی شده که همين موضوع احتمال وقوع سيلاب در دهانه رودخانه‌ها را تشديد می‌کند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مديريت بحران کشور اضافه کرد: بر همين اساس به ساکنان اين استان‌ها و ساکنان حاشيه رودها و ارتفاعات توصيه می‌کنيم که از تردد غيرضروری در شهر خودداری کرده و از توقف در ارتفاعات،‌ تراس و بالکن ساختمان‌ها و حاشيه رودها جدا خودداری کنند.

۵۸ مجروح در طوفان ديروز پايتخت
اکبرپور آخرين وضعيت کشته و مجروح شدگان طوفان ديروز پايتخت را نيز تشريح کرد و گفت: براين اساس ۵ تن جان خود را از دست داده‌اند و ۵۸ نفر نيز مجروح شده‌اند که حال ۳ نفر از آنان وخيم گزارش شده است.

وی پرتاب اشيا، سقوط اجسام، از دست دادن تعادل به دليل سقوط داربست و ... را علت بروز اين حوادث اعلام کرد و گفت: نمی‌توان در پايتخت نقطه‌ای را به عنوان نقطه حادثه خيز اعلام کرد چرا که طوفان تقريبا تمام شهر را در بر گرفته بود و کشته شده های ما نيز نشانگر همين موضوع است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مديريت بحران کشور با بيان اينکه خسارت های ناشی از اين طوفان هنوز اعلام نشده و تيم های ارزياب با کمک عوامل مديريت بحران شهرداری در حال بررسی آن هستند، گفت: درباره خسارت هايی که به خودروهای سواری و ... وارد شده نيز تدابيری اتخاذ خواهد شد و آن وسايلی که دارای بيمه بوده‌اند خسارت خود را از بيمه خواهند گرفت و وسايلی که بيمه نداشته اند خسارتشان از سوی مديريت بحران پرداخت شده و تسهيلاتی در اختيارشان قرار خواهد گرفت.

اکبرپور بار ديگر از شهروندان خواست در اين دو روز از تردد غيرضروری و حضور در ارتفاعات و حاشيه رودها خودداری کنند و گفت : طی امروز و فردا نيروهای مديريت بحران و تمامی دستگاه های امدادی در آماده باش کامل هستند.

وزش طوفان در پايتخت با شدت کمتر از روز گذشته
همچنين احد وظيفه مدير پيش‌بينی و هشدار سريع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اينکه وزش طوفان در پايتخت با شدت کمتر از روز گذشته طی امروز و فردا ادامه می‌يابد گفت: اين شرايط را اکثرا در ساعات بعداز ظهر شاهد خواهيم بود.

احد وظيفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به طوفان روز گذشته در پايتخت افزود: کل زمان رخداد اين طوفان حدود ۱۵ دقيقه بوده و سرعت حدود ۱۲۰ کيلومتر بر ساعت آن برای دقايقی ثبت شده است.

وی با اشاره به نقشه‌های پيش‌يابی هواشناسی گفت: بر اين اساس در روز سه شنبه در استان های آذربايجان شرقی و غربی، اردبيل،‌گيلان، قزوين، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، شمال سمنان و مازندران و گلستان و در روز چهارشنبه در استانهای گيلان، مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی،‌خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شديد باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد پيش‌بينی می‌شود لذا سيلابی شدن رودخانه ها و آب گرفتگی معابر عمومی و کاهش ديد به سبب گرد و خاک نيز در اين مناطق انتظار می‌رود.

وی توصيه کرد که اقدامات لازم برای پيشگيری از خسارات احتمالی ناشی از بارش رگباری شديد، رعد و برق و وزش باد شديد در استان‌های ياد شده درنظر گرفته شود و از توقف در بستر و حاشيه رودخانه‌ها اجتناب شود.

وی با اشاره به آخرين اطلاعات دريافتی از سطح زمين گفت: در لحظه مخابره اين خبر شدت وزش باد در فرودگاه امام خمينی ۵۰ کيلومتر بر ساعت است که بيشترين شدت وزش باد ثبت شده در استان تهران است.

گفتنی است، در ساعت ۱۰ صبح امروز کارشناسان سازمان هواشناسی در تماسی با ايسنا نسبت به رخداد طوفان تا نيم ساعت ديگر در پايتخت هشدار داده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016