سه شنبه 13 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طوفان عصر دوشنبه تهران زلزله در پی دارد؟

خبر آنلاین ـ پس از طوفان عصر ديروز، شايعه ای موبايل به موبايل و البته در صفحات اجتماعی می گردد که طوفان پيش درآمدی از زلزله است. اما معاون پژوهشگاه زلزله شناسی چنين چيزی را تکذيب می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرآنلاين، اين متن ديروز پس از طوفان دست به دست شد: «خبر فوری طوفان ساعت گذشته جان ۱۲ نفر در تهران را گرفت. به گفته عليان رييس پژوهشکده زلزله نگاری تهران طوفان ساعت گذشته باعث فعاليت گسلهای تهران شده و از تمام شهروندان تهرانی خواسته تا ۲۴ ساعت آينده محل های امن را برای سکونت انتخاب کنند. لطفا به همه اطلاع رسانی کنيد.»

اما دراين باره دکتر مهدی زارع،‌ معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه بين‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله دراين باره می‌نويسد:

شايعه ارتباط طوفان ١٢-٣-٩٣ با زلزله احتمالی در تهران پايه علمی ندارد. تاکنون شاهدی علمی برای ربط بين وقوع طوفان به عنوان پيش‌نشانگر زلزله در دنيا معرفی نشده. ضمنا در نواحی لرزه خيزی مانند کرمان، يزد، زاهدان، سيستان و بلوچستان، بلوچستان کوير لوت و کوير مرکزی ايران طوفانهای متعدد شن در سال رخ می دهند در پی هيچکدام زمينلرزه مهمی گزارش نشده. زلزله های شديد در نواحی لرزه خيزی مانند نواحی ياد شده به دليل جنبايی گسلها در اعماق زمين -معمولا بيش از٨ کيلومتر در ايران- و نه به دليل طوفان در سطح زمين، رخ می دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016