سه شنبه 13 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله علوی گرگانی: توفان ديروز هشداری بود برای اينکه در ملک خداوند گناه نکنيم

فارس ـ مرجع عاليقدر جهان تشيع با اشاره به باد و طوفان شديد ديروز اظهار کرد: روز گذشته هشداری برای همه افراد بود که صاحب اصلی اين کشور خداوند است و نبايد در ملک خداوند گناه کنيم و صبر خداوند تاکنون نشان از رحمانيت اوست.

به گزارش فارس از قم، آيت‌الله سيد محمدعلی علوی گرگانی پيش از ظهر امروز در ديدار با جمعی از کارکنان بانک مهر اقتصاد ضمن تبريک اعياد شعبانيه گفت: در ايام بيست و پنجمين سالگرد ارتحال امام راحل و همچنين نهضت ۱۵ خرداد که نقطه عطف شروع انقلاب جمهوری اسلامی ايران است، قرار داريم و بايد توجه بيشتری به اهداف اين انقلاب اسلامی باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اشاره به باد و طوفان شديد ديروز اظهار کرد: باد و طوفان به مزارع خسارت زده و موجب وحشت مردم به ويژه در تهران شده بود که به همين دليل روز گذشته روز مهمی محسوب می‌شود؛ از اين لحاظ که هشداری برای همه افراد بود که صاحب اصلی اين کشور خداوند است و نبايد در ملک خداوند گناه کنيم و صبر خداوند تاکنون نشان از رحمانيت اوست.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: شخصی به خدمت امام صادق(ع) رسيده و می‌گويد «هرکاری می‌کنم که گناه نکنم نمی‌توانم و حضرت به ايشان می‌فرمايد هرگاه از ملک خداوند خارج شدی هرچقدر که خواستی می‌توانی گناه انجام دهی». اين موضوع نشان می‌دهد که جهان هستی ملک خداوند بوده و در ملک خداوند نبايد گناه کرد چون او صاحب اصلی است.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر مهم تلقی کردن هشدار ديروز بيان کرد: نبايد محيط را آلوده کرد و منظور از اين موضوع فقط محيط زيست نيست بلکه محيط روحی و روانی جامعه هم بايد پاک باشد تا جامعه رو به کمال و قرب خداوند حرکت کند.

وی اظهار کرد: در قرآن آمده است «ياد کنيد نعمت‌هايی را که خداوند به شما عطا می‌کند، امتی برای نابودی شما همت گماردند اما خداوند دست آنها را از شما قطع کرد». اين آيه نشان بارزی از لطف و ياری خداوند در زمان جنگ تحميلی هشت ساله بود که تمام کشورهای شرق و غرب به صورت مستقيم و غير مستقيم مقابل ايران ايستاده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی اين ملت ايران بود که پيروز ميدان شد.

استاد برجسته حوزه علميه قم يادآور شد: جمهوری اسلامی ايران تنها کشور مستقل در جهان است که رهبری هدايت آن را برعهده دارد و زير سلطه هيچ کشور و يا قدرتی نيست و همين استقلال و آزادی بزرگترين نعمت خداوند بر ايران است.

وی گفت: از انتظارات مهم مردم و مراجع و رهبری از مسئولين برای پاسداشت اين نعمت حرکت در چارچوب اسلام، پيامبر و ائمه معصومين(ع) است و يکی از راه‌های حرکت در فرامين پروردگار عالم و دين اسلام برپايی بانکداری اسلامی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016